تعداد راهبران شغلی کمیته امداد امام (ره) به بیش از ۵ هزار نفر رسیده است

مشاور اشتغال معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تعداد راهبران شغلی کمیته امداد امام(ره) به بیش از ۵ هزار نفر و تعداد اشتغال جدید در سال جاری به بیش از ۱۲۰ هزار شغل رسیده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایلنا، محمد حمزه، گفت: استفاده از تجربیات، انگیزه ها و توانمندی های راهبران شغلی می تواند جهشی در فعالیت کمیته امداد باشد تا اشتغال و خودکفایی مددجویان به عنوان یک هدف غایی، برآورده شود.

حمزه افزود: در افکار عمومی همواره این سوال مطرح است که چرا با گذشت بیش از ۴۰ سال از فعالیت کمیته امداد امام(ره) همچنان مددجویان تحت پوشش و نیازمندان خارج از پوشش های حمایتی در جامعه پرتعداد هستند. امروز باید پرسید سرنوشت این خانواده های حمایت شده و فرزندان آنها چه شده و ثمره سال ها فعالیت امداد امام(ره) چه بوده است؟

او گفت : امروزه در جامعه کارآفرینان و فعالان اقتصادی وجود دارند که داستان محرومیت خود و ادای وظیفه کمیته امداد امام(ره) را از یاد نبرده اند، روزی مددجوی امداد بودند و حالا تحصیلات خود را به پایان رساندند و با همت بلند و تلاش والای شان به یک فعال اقتصادی موفق تبدیل شدند. برای ایشان دستگیری از افراد آسیب دیده و نیازمند، یک وظیفه و به علاوه به معنای ادای دین به جامعه است، از متخصصان حوزه کشاورزی و باغداری گرفته تا تولیدکنندگان پوشاک و زیورآلات و تجهیزات کشاورزی و دامپزشکی و تولیدکنندگان فرش و صنایع دستی که همگی کسب و کاری پایدار، سودده و پر رونق دارند.

حمزه با بیان اینکه «وجه مشترک همه اینها اولویت دادن به مسئولیت اجتماعی است»، گفت: این گروه بزرگ گرچه می توانند نیروی کار خود را از متقاضیان پرتعداد اشتغال استخدام کنند اما در تلاشند به یاد گذشته و با درکی عمیق از رنج ها و چالش های دوران سختی، مددجویان و افراد آسیب دیده را در اولویت استخدام قراردهند.

کد خبر: 58245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =