بخشی از بیلبوردهای شهری به موضوع پیشگیری از اعتیاد اختصاص یابد

علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: باید منابع مالی و غیرمالی دستگاه ها را برای پیشگیری از اعتیاد پای کار آورد و با توجه به اینکه اعتیاد یک پنجم آسیب های اجتماعی را تشکیل می دهد، از این رو باید بخشی از بیلبوردهای شهری را به فضای پیشگیرانه تخصیص داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، علی محمد قادری روز دوشنبه در آیین افتتاح کارزار رسانه‌ای ملی پیشگیری از اعتیاد با عنوان «والد آگاه، فرزند ایمن» افزود: این کارزار با نگاه پیگیرانه و تولید محتوای حرفه ای، قرار است که والدین را آگاه و فرزندان را از اعتیاد ایمن کند.

او با بیان اینکه اعتیاد یکی از پنج آسیب اجتماعی بزرگ کشور است، افزود: دستگاه های زیادی در کمیته ملی فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد به ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت های مستمر و موثری دارند و تلاش می کنند این کمیته با کارکرد مطلوب شناخته شود و یکی از زنجیره های مهم را در امر پیشگیری داشته باشیم.

قادری اضافه کرد: جلسه‌ای در آینده برای سیاستگذاری های سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود تا خط مشی بهزیستی برای سال آینده فارغ از بودجه و نگاه های اداری مشخص شود و در حوزه پیشگیری هم کارکرد مطلوبی ایجاد شود.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بازخورد کار فرهنگی در کوتاه مدت احصاء نمی شود زیرا موضوع ایمن‌سازی جامعه و محیط‌های کسب و کار و عمومی را در برمی‌گیرد و برای پیشگیری از اعتیاد باید وارد میدان شویم.

او ادامه داد: عده ای از سوداگران و منفعت طلبان به سلامت انسان‌های دیگر خدشه وارد می کنند به عنوان مثال قرار است افراد تحصیل و اوقات فراغت داشته باشد اما عده ای آگاهانه و ناآگاهانه کاری می کنند که از آن فرد از حیز انتفاع خارج شود و فرقی ندارد که مخاطب‌شان صغر سنی داشته و کمتر از ۱۸ سال باشد و مواد مخدر را در اختیار آنها قرار می دهند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد عمومیت و سطح‌بندی موادمخدر آنقدر گسترش پیدا کرده که ممکن است کودک ۱۴ یا ۱۵ ساله نیز به سمت آن سوق داده شود. در مراکز بهزیستی برای افراد صغرسنی کارهایی انجام می دهیم تا به شرایط معمولی زندگی خود برگردد.

به گفته وی، باید برای نوزادی که به دنیا می آید نیز با توجه به حساسیت‌ها آموزش و پیشگیری مدنظر قرار گیرد زیرا دوره مراقبتی به روایت معصومین تا ۱۱ سالگی است، بنابراین تخفیف دادن کار پیشگیری به کار ضعیف بار شرعی دارد؛ از این رو لازم است به صورت منسجم تر برنامه‌ریزی کرد و در محیط کار و مدارس حضور جدی داشته باشیم.

قادری گفت: باید گروه های سیار و پیشگیری را در محیط های مختلف برای ارائه آموزش دوره های پیشگیری و بهداشت روان و مشاوره داشته باشیم و برای پیشگیری از اعتیاد هم منابع مالی و غیرمالی دستگاه‌ها را به خدمت بگیریم.

کد خبر: 58630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =