کسب ۲ مدال طلا در بیستمین مسابقات ملی مهارت

بهزاد غفاری، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز از کسب ۲ مدال طلا در رشته رباتیک در بیستمین مسابقات ملی مهارت به میزبانی استان فارس خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز، غفاری با اعلام این خبر بیان کرد: ۲ مدال طلا توسط پارسا عشقی و حسین دهقانی محمدآبادی از استان البرز در رشته تیمی رباتیک بیستمین مسابقات ملی مهارت کسب شد.

او افزود: بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۴ رشته به میزبانی استان فارس به مدت ۳ روز در رشته های رباتیک، فناوری مد، نقاشی و دکوراسیون و پیرایش مردانه با حضور ۷۳ نفر از ۲۸ نخبگان کشور برگزار شد که تیم اعزامی استان البرز در رشته رباتیک موفق به کسب ۲ مدال طلا گردید.

غفاری در ادامه خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز میزبان ۴ رشته مهارتی نان‌های حجیم و نیمه حجیم و نیمه‌حجیم، کنترل صنعتی، قنادی(شیرینی پزی) و آشپزی می باشد که رقابت در رشته نان‌های حجیم و نیمه حجیم در آکادمی ملی نان ایران روزهای دهم و یازدهم برگزار شد و مسابقات ملی مهارت در سه رشته دیگر با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در سطح شهرستان کرج روزهای بیستم تا بیست و دوم اسفندماه جاری با حضور ۴۲ نخبه مهارتی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

او کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب جهت شکوفایی مهارت‌ها، شناساندن اهمیت آموزش‌های مهارت و نقش آن در توسعه اقتصادی به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی صنایع و صنوف جهت مشارکت در مسابقات مهارت، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به بنگاه‌های اقتصادی، ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی، ایجاد بستر ارتقاء مهارت‌ تا سطح جهانی و شناسایی کمبودها در آموزشهای فنی و برنامه‌ریزی رفع آنها، ایجاد فرصت تبادل اطلاعات فنی بین جوانان، شناسایی کمبودهای آموزشی مهارت، ارتقاء استانداردهای مهارتی، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت و فراهم کردن فرصت جهت سالم بین جوانان را از مهمترین اهداف برگزاری مسابقات مهارت دانست.

نفرهای برتر این دوره از مسابقات به اردوی تیم ملی برای آمادگی حضور افتخار آمیز در مرحله بین المللی لیون فرانسه اعزام خواهند شد.

کد خبر: 58641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =