فعالیت ۲۶۷ خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی استان مرکزی

جمشید امیدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۲۶۷ بنگاه اقتصادی این استان دارای خانه بهداشت کارگری فعال است و مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری در راستای ارتقای سلامت کارگران فعالیت دارند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی، امیدی افزود: ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده که از این رو، از سال ۱۳۶۶ برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایجاد خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار است.

او بیان کرد: خانه‌های بهداشت کارگری به منظور ارتقای سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت‌های بهداشتی، همکاری در شناسایی ارزیابی و کنترل عوامل زیان‌آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار در کارگاه‌های بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر شاغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: شورای هماهنگی ارایه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان این استان، شامل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و مدیریت درمان استان مرکزی است و در راستای قدردانی از زحمات مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری، این خانه‌ها ارزیابی شدند.

امیدی گفت: پس از بررسی اقدامات انجام شده، طبق فهرست خانه‌های بهداشت کارگری از سوی شورای هماهنگی مرکزی و نتایج بازدیدهای مشترک، چهار خانه بهداشت کارگری و یک کارفرمای سلامت محور این استان به عنوان برترین‌ها انتخاب و به دبیرخانه سراسری معرفی شدند.

وی ادامه داد: منتخبان کشوری پس از بررسی توسط کمیته داوری شورای هماهنگی مرکزی، با ترکیب وزارتخانه‌های کار و بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی معرفی و تقدیر می‌شوند.

کد خبر: 58682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =