پرداخت ۵۴۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال خانگی در استان مرکزی

جمشید امیدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۵۴۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال خانگی در استان مرکزی پرداخت شد.

به‌ گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی، امیدی در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی با اشاره به اشتغال‌های جدید ثبت شده در سامانه ملی رصد، بیان کرد: امسال ۲۳ هزار و ۸۳۶ شغل تعهد شده که ۱۹ هزار و ۸۰۰ شغل تعهد شده که در مجموع ۸۳ درصد اشتغال‌هایی که باید در سامانه ثبت کنیم ثبت و تعهداتمان انجام شده و ۶۶ درصد اشتغال‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته تایید شده است. ۱۰۰ درصد اشتغال‌ها در شهرستان کمیجان و آشتیان محقق شده است و کمترین اشتغال نیز مربوط به شهرستان محلات و دلیجان بوده است.

او ادامه داد: امسال ۶۹۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی از محل اعتبارات استان مرکزی ابلاغ شده است که یک هزار و ۱۸۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۷۱۰میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که ۹۳۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۵۴۹ میلیارد توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: ۶۴۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۵۶ میلیارد ریال توسط سازمان صمت به بانک عامل برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی معرفی شده که ۴۸۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات توسط بانک‌ها با تحقق ۳۶ درصدی پرداخت شده است.

وی گفت: ۲۰۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال توسط اداره جهاد کشاورزی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی معرفی شده که ۱۸۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۶۲ میلیارد ریال توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

امیدی ادامه داد: ۲۷۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۲۳ میلیارد ریال توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی معرفی شده که ۲۲۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال توسط بانک عامل پرداخت شده است.

او همچنین افزود: ۶۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی معرفی شده که ۴۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در ادامه توضیح داد: ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ابلاغ شده است که ۵ هزار و ۶۶۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که ۳ هزار و ۹۷۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی بیان کرد: امسال ۲ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال اعتبار از محل بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه توسط بهزیستی استان ابلاغ شده که یک هزار و ۷۲۲ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال به بانک معرفی شده که یک هزار و ۳۲۲ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

امیدی اضافه کرد: امسال ۱۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات جزو ۲ بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ توسط دستگاه‌های اجرایی تخصیص یافته که ۳ هزار و ۷۹۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که یک هزار و ۳۶۸ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده که درصد پرداختی تسهیلات ۷.۵۲ درصد بوده است.

کد خبر: 58683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =