اشتغال ۱۲۳۲ شاغل جدید در مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان

حامد آرامش، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته، یک هزار و ۲۳۲ نفر به عنوان شاغل جدید به فعالان حوزه مشاغل خانگی این استان اضافه شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، آرامش بیان کرد: مشاغل خانگی از جمله کسب و کاری به شمار می‌رود که به دلیل نیاز به حجم پایین سرمایه‌گذاری و سودآوری مطلوب بسیار مورد توجه و استقبال قرار دارد.

او در ادامه اضافه کرد: امروزه بدون هیچ مشکلی می توان در خانه شغل ایجاد کرد و به مشاغلی همچون قالی بافی، انواع صنایع دستی، کسب‌وکار اینترنتی، کسب‌وکار تولیدی، کسب‌وکار خدماتی، کسب‌وکار کشاورزی، کسب‌وکار دامداری و کسب‌وکار هنر و سینما پرداخت که البته هر کدام بستگی به محل زندگی و شرایط فرد جویای کار شغل خانگی دارد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان افزود: وزارت کار، حمایت از مشاغل خانگی و فعالان این بخش را مورد توجه قرار داده است، به طوری که سال گذشته میزان اعتبارات برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان ایجاد شغل خانگی در سیستان و بلوچستان بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ با افزایش روبرو بوده است.

آرامش با اشاره به اینکه: میزان اعتبارات ابلاغی سال گذشته در بخش مشاغل خانگی به این استان، ۱۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که از این میزان تاکنون، حدود ۹۲ میلیارد تومان به متقاضیان مستقل و پشتیبان تسهیلات پرداخت شده است، ادامه داد: بانک‌های رفاه کارگران، توسعه تعاون، پست بانک و کشاورزی، بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این استان با دارا بودن ظرفیت های مناسب در حوزه کشاورزی، دامداری، پرورش آبزیان و تولید محصولات گلخانه ای، صنایع دستی و همچنین جمعیت جوان و پویا، می تواند در رونق اشتغالزایی و تقویت اقتصاد کشور نقش آفرین باشد.

آرامش گفت: افراد علاقمند به ایجاد کسب و کارهای خانگی می توانند با مراجعه به سایت https://smkh.mcls.gov.ir/ از شرایط دریافت مجوز فعالیت و تسهیلات مطلع شوند و نام نویسی کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر متقاضیان پشتیبان به ازای بکارگیری هر نیروی کار، می‌توانند ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات تا سقف چهار میلیارد تومان دریافت کنند.

کد خبر: 59117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =