ارائه خدمات رایگان غربالگری اضطراب کودکان در مراکز بهزیستی استان اردبیل

معاون امورتوسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان اردبیل گفت: تمام هم استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز مشاوره سازمان بهزیستی در سطح استان، از خدمات غربالگری اضطراب کودکان ۵ الی ۶ سال به صورت رایگان بهره مند شوند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، پرویز پروین اضافه کرد: مراکز مشاوره سازمان بهزیستی شامل مراکز دولتی و غیردولتی است که مرکز دولتی در شهرستان اردبیل به صورت حضوری و در وقت اداری به مراجعه‌کنندگان خدمات رایگان ارائه می‌دهند. در مراکز غیردولتی نیز که با همکاری بخش خصوصی و با نظارت سازمان بهزیستی فعالیت دارند بر حسب تشخیص سازمان بهزیستی درباره توان پرداخت فرد مراجعه‌کننده، با ارائه یاری‌برگ بخشی از هزینه مشاوره توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

معاون امورتوسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: تمام هم‌استانی‌ها می‌توانند از سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ به صورت رایگان از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ شب بهره‌مند شوند.

پروین به برگزاری برخی از دوره ها و کارگاه های آموزشی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دوره آموزش مهارت‌های زندگی با مشارکت ۱۶۲۴ نفر، دوره آموزش زندگی خانواده برای متاهلین با مشارکت ۶۳۸۰ نفر و دوره آموزش پیش از ازدواج با مشارکت ۷۶۶۷ نفر در سطح استان برگزار شد.

او ادامه داد: در سال گذشته ۳۵۵۵ نفر از خدمات غربالگری اضطراب کودکان ۵ الی ۶ سال بهره‌مند شدند که در این زمینه تمام هم‌استانی‌ها می توانند به مراکز مشاوره سازمان بهزیستی در سطح استان مراجعه و این غربالگری را به صورت رایگان انجام دهند.

معاون امورتوسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان اردبیل با اعلام این مطلب افزود: پس از انجام غربالگری، نتیجه به والدین اعلام می‌شود و در صورت نیاز برای ادامه جلسات مشاوره به مراکز مشاوره سازمان بهزیستی و پس از آن به روانپزشک ارجاع داده می‌شوند.

کد خبر: 59653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =