کاهش ۳۰ درصدی حوادث ساختمانی، نتیجه بازرسی‌های مستمر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی در سال گذشته یک هزار و ۲۱۶ مورد بوده که نتیجه آن کاهش ۳۰ درصدی حوادث ساختمانی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، طیب جعفری به مناسبت روز جهانی کار و کارگر محورهای اصلی اقدامات این اداره کل را درحوزه روابط کار را طی گزارشی ارائه کرد.

جعفری با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی حوادث ساختمانی در استان در نتیجه افزایش تعداد بازرسی‌ها توسط بازرسین این اداره کل، بیان کرد: بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹۸۴ مورد بوده که در سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۲۱۶ مورد افزایش داشته است.

وی تعداد آموزش‌های برگزار شده برای کارگران در سال ۱۴۰۰ را هشت هزار نفر ساعت و در سال گذشته حدود ۱۰ هزار نفر ساعت اعلام کرد که نتیجه آن را کاهش حوادث از ۲۸۱ به ۲۵۵ مورد خواند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین درباره کمیته‌های حفاظت فنی گفت: افزایش کیفیت کمیته در نتیجه همکاری با حوزه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نقطه قوت این موضوع است.

جعفری به مواردی از جمله حمایت از کارگران بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار، معرفی مقرری‌بگیران به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اشتغال مجدد مقرری‌بگیران از طریق معرفی واحدهای متقاضی تسهیلات کارفرمایی، واحدهای کار و خود اشتغالی، تاسیس انجمن‌های کارگری و کانون‌های مرتبط نیز اشاره کرد.

کد خبر: 59684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =