از افزایش آمار اشتغال تا کاهش حوادث کار در استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از افزایش آمار اشتغال و کاهش حوادث کار در استان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، جمشید امیدی در آیین جشنواره تجلیل از کارگران و گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان مرکزی با تبریک هفته کار و کارگر و روز جهانی کارگر، گفت: فراخوان جشنواره ملی امتنان برای معرفی کارگران نمونه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه این استان در آبان‌ماه سال گذشته اعلام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: فرصت شرکت در این جشنواره تا آذرماه سال گذشته بود که در این مدت،۷۵۴ نفر در استان مرکزی ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۵۴۰ نفر در بخش کارگر نمونه، ۹۰ گروه کار و ۱۲۶ واحدهای نمونه، بود.

وی بیان کرد: ارزیابی‌های لازم بر اساس شاخص‌های اعلامی این جشنواره صورت گرفت و نفرات و گروه‌های برتر مشخص شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: این استان در سال ۱۳۹۶ بالاترین وضعیت اشتغال را با ۴۲۵ هزار نفر در گروه‌ سنی ۱۵ سال و بیشتر دارا بود اما تا سال ۱۳۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر کاهش یافت.

امیدی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته آمار اشتغال استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ مجدد افزایشی شد و سال گذشته نسبت به مشابه قبل از آن، حدود ۱۵ هزار نفر بیشتر اشتغال ایجاد شد.

افزایش سهم اشتغال در استان

وی بیان کرد: بیمه شدگان اجباری این استان از ۲۲۴ هزار و ۴۰۳ نفر در پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر در پایان بهمن ۱۴۰۱ رسید و این آمار نشانگر افزایش سه و ۶۲ صدم درصدی بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: سهم اشتغال این استان هم‌اکنون به صورت، ۴۷ و دو دهم درصد در بخش اقتصادی، ۳۹ و یک دهم درصد در بخش صنعت و ۱۳ و هفت دهم درصد در بخش کشاورزی است.

امیدی ادامه داد: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی از ۲۳ هزار و ۱۲۲ کارگاه به ۲۳ هزار و ۷۲۱ کارگاه در سال ۱۴۰۱ رسید و مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نیز در این مدت ۱۶ و ۶ دهم درصد کاهش یافت.

وی گفت: دادخواست‌های واصله هم از ۶ هزار و ۷۱۹ پرونده به پنج هزار و ۵۶۰ دادخواست رسید که نشان از کاهش ۱۷ و ۲ دهم درصدی بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد تشکل‌های کارگری استان مرکزی در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۱۸ درصد افزایش یافت و از ۲۷۷ تشکل به ۳۲۶ تشکل رسید و امید است تعداد تشکل‌های این حوزه افزایش بیشتری یابد.

امیدی یادآور شد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۵۹ مورد بازرسی صورت گرفت و تعداد حوادث ناشی از کار از ۴۰۵ مورد در سال ۱۴۰۰ به ۳۸۲ حادثه در سال ۱۴۰۱ کاهش یافت.

کد خبر: 59693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =