کرمان در حوزه اشتغال، سال موفقی را پشت سر گذاشت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در آئین تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان گفت: کرمان، پنجمین استان کشور از نظر تعداد اشتغال ثبت شده و چهارمین استان کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری بوده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، مجتبی مصباح در مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان گفت: استان کرمان در سال گذشته در حوزه اشتغال، سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشت.

وی بیان کرد: سال گذشته تعهد استان در حوزه اشتغال ۶۰ هزار و ۳۷۴ شغل بود، اما توانستیم ۶۷ هزار و ۶۲۴ شغل در سامانه رصد اشتغال ثبت کنیم که ۱۱۲ درصد تعهد اشتغال سال گذشته را انجام داده‌ایم.

مصباح افزود: پنجمین استان کشور از نظر تعداد اشتغال ثبت شده و چهارمین استان کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری بودیم.

نرخ بیکاری استان حدود ۳ درصد کاهش یافته است

استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: جامعه کارگری ظرفیت بزرگی برای توسعه استان بوده و نقش کارگر در تولید پایدار انکارناپذیر است.

فداکار با اشاره به اهمیت استقلال اقتصادی افزود: وابستگی در حوزه اقتصاد زیربنای استقلال سایر حوزه ها را نیز به خطر می‌اندازد .

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ بیکاری استان حدود ۳ درصد کاهش یافته است، گفت: یکی از کارهای بزرگی که باید در استان انجام دهیم حفظ اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه کارگر، کارفرما و دولت همه یک مجموعه هستند، افزود: کارگران با همه سختی‌هایی که وجود دارد در حال کار کردن هستند.

با وجود تحریم ها در برخی محصولات خودکفا شده‌ایم

فداکار بیان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون در بدترین تحریم‌ها قرار داریم، اما در برخی از محصولات خودکفا شده‌ایم از جمله می‌توان به تولید لوازم خانگی اشاره کرد که ۱۳ درصد صادرات آن در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

در این جشنواره، از سه واحد کار، شش کارگر، هشت گروه کار، چهار خانه بهداشت و شش کارفرمای سلامت محور نمونه استان کرمان تجلیل شد.

کد خبر: 59701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =