آغاز فعالیت پایگاه‌های غربالگری چشم از نیمه دوم اردیبهشت در همدان

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی همدان، از فعالیت پایگاه‌های غربالگری چشم کودکان از نیمه دوم اردیبهشت خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان همدان، حجت‌الله حاتمی با بیان اینکه غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال در حال انجام است بیان کرد: مراکز مثبت زندگی به عنوان مراکز در دسترس، کار غربالگری را انجام می‌دهند.

او با اشاره به اینکه تمام مراکز ۵۵گانه و ۴۶ مرکز مثبت زندگی، غربالگری را نیز انجام می‌دهند افزود: ۹ پایگاه دائمی غربال نیز دستگاه بینایی‌سنجی دارند که اکنون به خاطر بروزرسانی دستگاه‌ها غیرفعال هستند.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی همدان با اشاره به اینکه در هر شهرستان یک پایگاه غربالگری بینایی وجود دارد گفت: پایگاه‌های غربالگری شهرستان‌ها از نیمه دوم اردیبهشت فعال می‌شوند اما پایگاه همدان از امروز فعال است.

او با تاکید بر اینکه کودکان در سه نوبت غربال بینایی می‌شوند بیان کرد: سال گذشته ۵۹ هزار و ۶۹۷ کودک سه تا ۶ سال غربال بینایی شدند که از این تعداد چهار هزار و ۶۸۱ نفر به سطح دو یا بینایی‌سنج ارجاع شدند.

حاتمی ادامه داد: ۷۹۷ کودک غربالگری شده، دارای اختلال آمبلی یا تنبلی چشم بودند و ۹۷۶ نفر هم دارای سایر اختلال بینایی بودند.

او با بیان اینکه ۱۰۶ کودک به چشم‌پزشک ارجاع شدند گفت: از این تعداد ۳۱ نفر اختلال یا تنبلی چشم داشتند و ۱۶ نفر دارای سایر اختلالات بودند.

کد خبر: 59719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =