نقش پررنگ آموزش‌های مهارتی بر فرهنگ کار و اشتغال

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در جلسه شورای مهارت کردکوی گفت: فرهنگ کار و اشتغال زمانی در جامعه نهادینه می‌شود که در کنار آموزش‌های پایه و دانشگاهی، آموزش‌های مهارتی نیز در جامعه جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، به مناسبت گرامیداشت هفته مشاغل و کار و کارگر، جلسه شورای مهارت کردکوی با حضور ترک، فرماندار کردکوی و حمزه کرایلو، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان برگزار شد.

در این نشست کرایلو با بیان اینکه اقتصاد روستایی سهم مهمی در اقتصاد کشور دارد گفت: فرهنگ کار و اشتغال زمانی در جامعه نهادینه می‌شود که در کنار آموزش‌های پایه و دانشگاهی، آموزش‌های مهارتی نیز در جامعه جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

او افزود: ۴۷ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند و باید نگاه ویژه‌ای برای توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی ماهر در این حوزه داشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان، همچنین بیان کرد: در حوزه بوم‌گردی و گردشگری که صنعتی مهم در دنیا هست باید نگاه ویژه‌ای کنیم و تمامی دستگاه‌های اجرایی و دهیاران برای تربیت نیروی انسانی در این حوزه برنامه‌ریزی و همفکری داشته باشند.

ترک، فرماندار کردکوی نیز گفت: با خرد جمعی و هم‌افزایی درباره توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی ماهر می‌توانیم به کاهش بیکاری و در نتیجه آن کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه برسیم.

در این جلسه اعضای شورای مهارت و همچنین روسای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران به بیان نقطه نظرات خود درباره آموزش‌های مهارتی پرداختند.

کد خبر: 59734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =