افتتاح ۱۳ واحد کسب و کار مددجویان بهزیستی در خدابنده

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان خدابنده، از افتتاح ۱۳ واحد کسب و کار مددجویان بهزیستی در این شهر خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان خدابنده، رحیم گنج خانلو در آیین افتتاح ۱۳ واحد کسب و کار مددجویی که به مناسبت هفته کارگر صورت پذیرفت، گفت: مشوق‌های بهزیستی، اشتغال جامعه هدف را در پی داشته است و سیاست بهزیستی در مسیر توانمندسازی افراد تحت پوشش توانسته کارفرمایان را نسبت به بکارگیری جامعه هدف راغب کند.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای ۱۷۵ نفر از جامعه هدف و واجدین شرایط توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است که توانسته یاریگر ایجاد و تثبیت شغلی مددجویان باشد.

گنج خانلو با اشاره به اینکه تسهیلات پرداخت شده در زمینه‌های گوناگون از قبیل کشاورزی، مغازه‌داری، صنعت، خدمات و ... بوده است، بیان کرد: سالانه بودجه‌ای برای تسهیل‌گری اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی اختصاص می‌یابد که افراد پس از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه بهزیستی تسهیلات خوداشتغالی را به دو صورت وام خوداشتغالی و کارفرمایی به افراد پرداخت می‌کند، افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال کارفرمایی بهزیستی برای کارفرمایانی که زمینه اشتغال جامعه هدف بهزیستی را فراهم نمایند در ازای به‌کارگیری هر مددجو دو میلیارد ریال است و سقف دریافت تسهیلات تا ۲۰ میلیارد ریال برای حداکثر ۲۰ مددجودرنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: پرداخت همزمان تسهیلات بانکی و مشوق‌های اشتغال در صورتی که موجب پایداری اشتغال مددجویان بهزیستی شود با تشخیص کمیته اشتغال و بر اساس اعتبارات ابلاغی امکانپذیر و مبلغ تسهیلات پرداختی به نسبت نوع طرح اشتغال متفاوت است.

این مسئول به مشوق‌های بیمه‌ای که توسط بهزیستی پرداخت می‌شود، اشاره کرد و گفت: مشوق‌های بیمه‌ای از دیگر خدمات بهزیستی است که به صورت خویش فرمایی، کارفرمایی و حق ارتقای معلولین پرداخت می‌شود و در سال گذشته برای ۲۹۷ نفر از مدد جویان بیش از ۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

کد خبر: 59752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =