لزوم تشکیل ستاد مدیریت کار و اشتغال در شهرستان‌های خوزستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بر لزوم تشکیل ستاد مدیریت کار و اشتغال در شهرستان‌های خوزستان به منظور حل معضل بیکاری تاکید کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، اصغر رشنودی، در سخنرانی نماز جمعه شهرستان خرمشهر ضمن تبریک روز کار و کارگر و روز معلم، بیان کرد: کارگران ستون فقرات تولید و اقتصاد کشور و معلمان نیز ستون فقرات علم و دانش و فرهنگ هستند.

وی افزود: وضعیت کاری در استان خوزستان شرایط ویژه‌ای دارد، از جمعیت پنج میلیون نفری استان، چهار میلیون و ۱۸۷ هزار نفر جمعیت در سن کار هستند که این تعداد به دو بخش جمعیت غیر فعال و فعال و جمعیت فعال نیز به دو بخش شاغل و بیکار تقسیم می‌شود.

رشنودی اضافه کرد: در استان خوزستان یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر شاغل وجود دارد و حدود ۳۰۰ هزار نفر بیکار، که اگر سازماندهی شوند می‌توانند کاهش چشمگیری در آمار بیکاران استان داشته باشند.

وی بیان کرد: سال گذشته حدود هفت هزار میلیارد در قالب تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ و رونق تولید به منظور افزایش تولید و اشتغال وارد استان شده است که چندین دستگاه متولی سازماندهی آن بوده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه ظرفیت مردمی در ۲۸ بانک استان، ۲۲۸ هزار میلیارد تومان است، گفت: همه متولیان شهرستان‌های ما باید به سمتی بروند که هم ظرفیت دستگاه‌ها و کارگاه‌های اشتغال‌زا احصا شوند و هم ظرفیت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، زیرا اگر بتوانیم ستاد مدیریت کار و اشتغال در خرمشهر و آبادان و شهرستان‌های استان را تشکیل دهیم می‌توانیم با معضل بیکاری به عنوان یک معضل جدی، مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید وارد صحنه شده و تلاش کنند، اشاره کرد: باید اقتصاد را مردمی کنیم و دولت نیز باید فعالیتش را مضاعف کند؛ اگر این ستاد در شهرستان ها اجرایی شود و از ظرفیت نخبگان استفاده شود بسیاری از مشکلات اشتغال حل خواهد شد و در سال‌های آینده آمار بیکاری در استان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

رشنودی توجه ویژه به ظرفیت صادرات در استان را ضروری دانست و گفت: صادرات ایران از کانال خوزستان به عراق ۲۱ درصد، امارات ۱۳ درصد، عمان ۱/۲، قطر و کویت هر کدام نیم درصد و بحرین دو دهم درصد است؛ باید بتوانیم از ظرفیت منطقه آزاد استفاده کنیم تا منابع مالی از طریق صادرات از مرز شلمچه وارد استان شود تا تجارت توسعه یافته موجب اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری شود.

کد خبر: 59851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =