لزوم تشکیل کارگروه‌های ویژه در حمایت از خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت

در مراسمی که به مناسبت روز جهانی ماما در بیمارستان سبلان اردبیل برگزار شد بر لزوم تشکیل کارگروه‌های ویژه در حمایت از خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت تاکید شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل، آیین تجلیل از کارکنان بلوک زایمان بیمارستان تامین اجتماعی سبلان اردبیل با حضور مهدی نیک‌سیرت، مدیردرمان تامین اجتماعی استان، جهانی، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل، دکتر شاهی زارع، رئیس بیمارستان سبلان، پزشکان متخصص زنان و زایمان و تعداد کثیری از کارکنان بیمارستان سبلان در سالن اجتماعات برگزار شد.

در این مراسم ابتدا شاهی‌زارع، رییس بیمارستان سبلان اردبیل ضمن تبریک روز ماما و قدردانی از زحمات و تلاش های کارکنان بلوک زایمان گفت: بیمارستان سبلان در زمینه ترویج زایمان طبیعی همراه با سلامتی مادران و نوزادان جزو بیمارستان های برتر در استان است.

جهانی، مدیر کل امور زنان و استانداری اردبیل نیز ضمن تبریک روز ماما و قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه سلامت مادر و نوزاد با اشاره به اهمیت برنامه‌های اجرایی در راستای عمل به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: برای جلوگیری از کاهش میزان جمعیت ارائه راهکارهای مناسب از جمله تشویق به ازدواج جوانان و حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی از زوج‌های نابارور ضروری است.

وی در پایان با اشاره به احصاء نظرات و دیدگاه‌های پزشکان متخصص زنان و زایمان و کارشناسان مامایی درباره حمایت از خانواده و فرزندآوری و جوانی جمعیت، خواستار تشکیل کارگروه‌های ویژه و جلسات مستمر در این باره شد.

نیک‌سیرت، مدیر درمان تامین اجتماعی استان هم در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه شغل مامایی در شرایط کنونی که کشور نیاز به فرزندآوری و جوانی جمعیت دارد گفت: ماماها با دانش، مهارت و تجربه خود در این زمینه طلایه‌دار هستند.

مدیر درمان استان با اشاره به اینکه در زایمان طبیعی مادران، بیمارستان سبلان در بین بیمارستان‌های استان در رتبه اول قراردارد افزود: برای نوسازی و توسعه بلوک زایمان این بیمارستان نیاز به مجوزهای لازم از شهرداری اردبیل و دفتر فنی و مهندسی سازمان داریم که پیگیر موضوع هستیم.

وی در ادامه به برگزاری دوره‌های آموزشی برای سلامت مادر و نوزاد اشاره کرد و گفت: برای هر مادر بارداری که به مراکز درمانی ملکی سازمان در سطح استان مراجعه کند پرونده ایام بارداری توسط کارشناسان مامایی و متخصصین زنان و زایمان تشکیل شود وی در پایان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار بیمه شده سازمان در استان داریم گفت باید امکانات درمانی لازم همراه با تجهیزات پزشکی مدرن و در شان بیمه‌شدگان برای ارائه خدمات درمانی با کیفیت فراهم کنیم.

کد خبر: 59884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =