تصویب طرح مربوط به تغییر در نحوه هزینه‌کرد قیر رایگان در سال جاری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرحی را تصویب کردند که در صورت تصویب آن نحوه هزینه کرد قیر رایگان در سال جاری تغییر می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) دو فوریت طرح اصلاح بند ک تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مربوط به نحوه هزینه کرد قیر رایگان را با ۱۸۰ رای موافق، ۲۴ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

کاظم دلخوش عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ به عنوان متقاضی دو فوریت گفت: رئیس مجلس چند روز پیش جلسه‌ای با حضور اعضای مجمع تشخیص برگزار کرد و بنده در این جلسه مواردی همچون موضوع قیر را مطرح کردم.

وی ادامه داد: بند (ک) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ همان پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه در لایحه بوده که شامل آسفالت راه‌های اصلی و روستایی نمی‌شود لذا ما مصر به بازگشت به مصوبه مجلس هستیم؛ در جلسه با رئیس مجمع تشخیص هم این موضوع را مطرح کردم.

دلخوش با اشاره به بندی از قانون بودجه مبنی بر اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای قیر رایگان گفت: در این باره توضیح دادیم که این میزان باید به صورت نقدی پرداخت شده یا بر اساس بندهای (ب) و (ی) قانون بودجه ۱۴۰۲ هزینه شود منتها همین وضعیت باعث افزایش قیر به ۲۰ میلیون تومان در هر تن رسیده و در سال جاری امکان تامین قیر نیست لذا در این طرح ویرایش‌هایی در بند (ک) تبصره یک صورت گرفته که به موجب آن ۲۰ هزار میلیارد تومان باقی می‌ماند اما چرخه‌ای که قیر را در اختیار دستگاه‌های اجرایی می‌گذارد، اصلاح می‌شود. در نهایت شهرها و روستاها برای آسفالت دسترسی به قیر رایگان دارند.

کد خبر: 59944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =