خدمات رایگان تامین‌اجتماعی برای ۶۸۵ بیمار خاص استان مرکزی

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی از بهره‌مندی ۶۸۵ بیمار خاص این استان از خدمات رایگان درمانی سازمان تامین‌اجتماعی خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، روح‌اله سهرابی در این‌باره گفت: محافظت مالی و حمایت از بیمه‌شدگان با تاکید بر گروه‌های آسیب‌پذیر بیمه شده همواره مورد توجه سازمان تامین اجتماعی است و بر این اساس، سال گذشته بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، ۴۷ قلم داروی بیماران خاص، مزمن و سخت درمان تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی بیان کرد: تمام خدمات درمانی بیماران خاص (تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی) در بخش بستری و سرپایی توسط سازمان تامین‌اجتماعی با تعرفه دولتی رایگان ارائه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: داروهای اختصاصی بیماران مبتلا به MS و یا شیمی‌درمانی علاوه بر پرداخت ۷۰ درصد فرانشیز سهم سازمان، ۲۰ درصد از فرانشیز سهم بیمار نیز توسط تامین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

سهرابی افزود: تزریق داروهای شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، پیوند کلیه و داروهای اختصاصی پیوند کلیه و داروهای بیماری‌های ارثی مبتلا به اختلالات آنزیمی نیز به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای بهره‌مندی بیماران استان مرکزی از مزایای این طرح برای ۶۸۵ بیمار خاص و دو هزار و ۶۷۲ بیمار سخت درمان( صعب العلاج) تشکیل پرونده شده‌ است.

یک میلیون و ۲۹ هزار و ۳۳ نفر در استان مرکزی از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی برخوردار هستند.

کد خبر: 59967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =