برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه دائمی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی شستا

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صادرات را یکی از عوامل اصلی و کلیدی اقتصاد کشور برشمرد و از برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاهی دائمی از توانمندی‌های شستا خبر داد.

مصطفی سوری، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در گفتگو با آتیه آنلاین، گفت: سرمایه‌گذاری و افزایش تولید از نیازهای مهم صادرات محسوب می‌شوند و برای توسعه صادرات در هر کشوری، اجرای نمایشگاه‌هایی مانند اکسپو می‌تواند کمک کننده باشد.

وی که در بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۳ حضور یافته بود؛ گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای و بازنشستگی کشور که بخش عمده‌ای از اقتصاد را در اختیار دارد، باید نقش پررنگی را در اینگونه نمایشگاه‌ها عهده‌دار باشد. به همین واسطه تصمیم بر این شد که بخشی از شرکای تخصصی زیرمجموعه سازمان در سالن‌های تخصصی این نمایشگاه حضور پیدا کنند و یک سالن نیز به عنوان محلی برای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و دیگر صندوق‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درنظر گرفته شود تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صادراتی خود را برای هیات‌های تجاری عرضه کنند.

سوری افزود: این فرصت تجربه مناسبی بود که یک بار دیگر توانمندی و ظرفیت‌های حوزه سرمایه‌گذاری را در قالب یک نمایشگاه در کنارهم داشته باشیم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری تامین اجتماعی ادامه داد: در این نمایشگاه برای اولین‌بار میزهای مذاکره برای مذاکرات تجاری شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار تعبیه شده تا هیات‌های تجاری علاوه بر بازدید ازغرفه‌های تخصصی، امکان گفت‌وگو با کارشناسان را نیز داشته باشند.

وی درعین حال گفت: در یکی از بخش‌های این نمایشگاه فرصتی فراهم شده است تا شرکت‌هایی که در این دوره نمایشگاهی حضور ندارند، بتوانند رویدادهایی را در راستای معرفی محصول و ارائه ظرفیت‌های تولیدی و تجاری خود داشته باشند.

سوری گفت: این نمایشگاه می‌تواند حتی به صورت دائمی برای زیرمجموعه‌های وزارت کار تشکیل شود و ما این برنامه را داریم تا فضایی را به عنوان نمایشگاه دائمی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به عنوان اتاق بازرگانی این حوزه داشته باشیم تا در طول سال هیات‌های تجاری و بازرگانی بتوانند با بازدید از این نمایشگاه علاوه بر شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تولیدی، صادراتی و وارداتی، از تمامی خدمات مربوط به این حوزه در بخش‌های بازرگانی، بانکی، لجستیک و حقوقی در یک مجموعه مدون و یکپارچه بتوانند استفاده کنند. انجام این مهم در دستور کار است تا در اولین فرصت از این امکان بهره‌مند شویم.

کد خبر: 59974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =