صادرات؛ تکمیل کننده چرخه اقتصاد کشور

نایب رئیس شرکت دانش‌بنیان روشنا آب آوش با بیان اینکه صادرات تکمیل کننده چرخه اقتصاد کشور به شمار می‌رود، افزود: همان‌طور که در کشور ضرورت واردات برخی کالاها وجود دارد، باید صادراتی نیز انجام شود تا ارزآوری مناسبی به وجود آید.

میلاد مرادی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) که در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران درحال برگزاری است، ‌ گفت: به طور حتم، همه کشورها دانش فنی تولید هر محصولی را ندارند و اگر چرخه صادرات تکمیل نشود، با سیکل معیوب مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به نوع تولیدات شرکت محل خدمت خویش، ادامه داد: محصول ما یک ماده منعقد کننده به نام پلی آلومینیوم کلراید است؛ این محصول در فرآیند هر نوع پساب مانند پساب‌های صنعتی، شیمیایی، دارویی و آب‌های شهری برای تصفیه استفاده می‌شود.

کارشناس ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه تربیت مدرس، بیان کرد: نحوه عملکرد به این صورت است که مقدار بسیار کمی از ماده مذکور به آب یا پساب اضافه می‌شود و پس از فرآیند اختلال، سبب جداسازی تمام مواد معلق در آب مانند گل‌ولای، رنگ، چربی‌ها و ... می‌شود و یک آب زلال را تحویل می‌دهد که براساس کیفیت مورد نظر برای آشامیدن یا مصرف کشاورزی و صنایع دیگر به کار برده می‌شود.

مرادی افزود: شرکت ما یک مجموعه نوپایی است که در یک سال اخیر تولیدات خود را آغاز کرده و در بازارهای داخلی بازخوردهای خوبی داشته و جایگاه مناسبی را پیدا کرده است.

او ادامه داد: درحال حاضر در زمینه محصولات پلی آلومینیوم کلراید (PAC) چهار گرید تولید صنعتی داریم که در فاز تولید قرار دارد و دو نوع از محصولات براساس استاندارد اروپا و آمریکا تولید شده و مناسب صادرات است. همچنین دو نوع گرید دیگر مشابه داخلی ندارد؛ یعنی شرکت دیگری در ایران تولید نمی‌کند و تمرکز ما نیز بر تولید این دو نوع محصول قرار دارد و این محصولات نیز مناسب برای صادرات به کشورهایی مانند ترکیه و عراق است.

نایب رئیس شرکت دانش‌بنیان روشنا آب آوش، درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه اکسپو در معرفی محصولات ایرانی به خارجی‌ها، گفت: از نظر بازدید، جو بسیار خوبی حاکم بر نمایشگاه است و هیات‌هایی از کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و افرادی از کشورهای امارات، قطر، عراق، ترکیه، روسیه و حتی کشورهای آفریقایی از غرفه ما بازدید کردند و تولیدات ما مورد توجه آن‌ها قرار گرفت و حتی برای بازدید از نمایشگاه کشورشان دعوت شدیم.

مرادی افزود: می‌توان گفت، نمایشگاه‌هایی از این دست کمک می‌کند تا بستر لازم برای شکل‌گیری حلقه صادرات مورد نظر فراهم شود و بازرگانان داخلی و خارجی و شرکت‌های بزرگ مصرف کننده و تولید کننده در جریان تولیدات یکدیگر قرار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به تنوع شرکت‌های مختلف در این نمایشگاه، طی چند روز می‌توان با همه شرکت‌ها ارتباط برقرار کرد؛ درحالی که در شرایط عادی شاید برای برقراری این ارتباط نیازمند صرف یک سال وقت باشد.

نایب رئیس شرکت دانش‌بنیان، با اشاره اثرات تورم و افزایش نرخ ارز در کسب‌وکارها و امور صادرات، بیان کرد: تورم در کشور نقص بزرگی را در کارها ایجاد می‌کند. زیرا قیمت مواد اولیه دچار نوسان شده و قیمتی را که امروز به مشتری اعلام می‌کنیم، طی چند روز آینده نقض می‌شود و در نتیجه تعامل بین مصرف کننده و فروشنده تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مرادی افزود: این شرایط حتی سبب می‌شود که امکان شرکت در مناقصات با تناژهای بالای محصول، وجود نداشته باشد؛ زیرا نمی‌توانیم به تعهدات خود پای‌بند شویم و این بزرگ‌ترین نقصی است که وجود دارد.

وی گفت: مراوده با کشورهای همسایه به طور حتم می‌تواند به نفع صادرکننده‌ها باشد و کشورهای سطح خاورمیانه بازار هدف ما هستند.

کد خبر: 59981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =