تحقق درگاه مشترک بیمه و مالیات در سال‌جاری

مهدی کلانتری، مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین با اشاره به اینکه پنجره واحد بیمه و مالیات به عنوان پروژه‌ای بزرگ توسط دولت، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی دنبال می‌شود، گفت: امیدواریم با تحقق آن در سال‌جاری، پرداخت مشترک بیمه و مالیات از یک درگاه را شاهد باشیم.

کلانتری در جریان نمایشگاه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو (expo ۲۰۲۳) در گفت‌گو با آتیه آنلاین بیان کرد: یکی از پایه‌های اقدام در راستای دولت هوشمند و الکترونیک تحقق این پنجره واحد ممکن خواهد شد.

او ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح، کارفرمایان به عنوان شرکای اجتماعی با مراجعه به یک درگاه و با ارائه یک لیست، کارهای مربوط بیمه و مالیاتی را انجام دهد. این پروژه در ابعاد ملی، بهبود و تغییر فرایند، پیاده‌سازی‌های نرم افزاری، نزدیک شدن سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی از مزایای این طرح به شمار می‌رود که توسط شرکت خدمات ماشینی تامین در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین تاکید کرد: شرکت مدیریت خدمات ماشینی تامین به عنوان بازوی اجرایی تأمین اجتماعی وظیفه ارائه خدمات فناوری اطلاعات به این سازمان و مخاطبان آن را دارد.

او با بیان اینکه مخاطبان سازمان به طور کلی به سه دسته عمده بیمه‌شدگان با جمعیتی بیش از ۴۵ میلیون نفر در قالب استفاده کنندگان انواع خدمات سازمان، کافرمایان و مستمری‌بگیران تقسیم می‌شوند، اضافه کرد: افراد بیمه شده مشمول و خانوار تحت پوشش بیمه‌شدگان این سازمان از بدو تولد، در زمان حیات و پس از فوت از خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند و خدمات فناوری اطلاعات ارائه شده به این افراد توسط شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین صورت می‌گیرد.

کلانتری در ادامه با تاکید بر اینکه اجرا و عملیاتی کردن فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات مربوط به عمده برنامه‌های اجرایی سازمان تأمین اجتماعی توسط شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین انجام می‌شود، افزود: بسترهای الکترونیک لازم برای اجرای طرح بزرگ ۳۰۷۰ سازمان تأمین اجتماعی در راستای کاهش مراجعات حضوری به شعب و توسعه خدمات الکترونیک توسط این شرکت صورت گرفت.

او گفت: سامانه es.tamin.ir که خدمات متنوع در فضای الکترونیک و بدون نیاز به مراجعات حضوری به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد، نیز در بسترهای مدیریت الکترونیک شرکت خدمات ماشینی تأمین تحقق پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین ادامه داد: همین‌طور بخش بسیار بزرگی از جامعه پزشکان کشور از سامانه EP سازمان تأمین اجتماعی و خدمات ماشینی تأمین استفاده می‌کنند. اطلاعات بیماران در قالب نسخه الکترونیک توسط پزشکان در این سامانه ثبت و انتقال اطلاعات به داروخانه‌ها توسط این سامانه صورت می‌گیرد.

وی افزود: به صورت عملی در بسترهای فناوری اطلاعات، حذف دفترچه درمانی به عنوان یکی از اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی در این شرکت اجرایی شد که در حال حاضر در مراکز درمانی ملکی و غیرملکی حذف دفترچه و نسخه کاغذی به طور کامل صورت گرفته است.

کلانتری با بیان اینکه در حوزه خدمات اقشار مستمری‌بگیر نیز خدماتی مانند دریافت فیش یا حکم این افراد در بسترهای مهیا شده توسط این شرکت محقق شده است، تاکید کرد: درگاه یا سامانه ES خدمات ماشینی تامین بیش از ۸۰ خدمت را به صورت غیرحضوری به تمامی اقشار تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهد. اکنون نیز به سمت لیست هوشمند ارسال لیست کارفرمایی و تأمین اجتماعی هوشمند حرکت می‌کنیم و قدم‌های خوبی در این حوزه برداشته شده است.

توسعه سامانه نسخه الکترونیک، درگاه مشترک بیمه و مالیات، توسعه ارائه خدمات غیرحضوری به مخاطبان سازمان، لیست واحد و لیست هوشمند از جمله اهداف سال جاری در اقدامات این شرکت به شمار می‌رود و این موارد قدم‌های بزرگی در راستای تحقق دولت الکترونیک محسوب می‌شود.

کد خبر: 59983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =