در فرزندپذیری، نگاه جنسیتی نداشته باشیم

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل در تشریح فرایند فرزندخواندگی گفت: بیشتر خانواده‌ها متقاضی فرزند دختر هستند. توصیه می‌شود زوجین فرزندپذیر در حضانت فرزندان نگاه جنسیتی نداشته باشند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی بهزیستی استان اردبیل، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل در تشریح فرایند فرزندخواندگی از زمان پذیرش تقاضای زوجین تا تحویل فرزندخوانده و نظارتهای پس از آن به موارد ذیل اشاره کرد.

خسرو امیدوار در رابطه با فرایند فرزندپذیری گفت: پروسه فرزندخواندگی از زمان ثبت تقاضای زوجین در "سامانه فرزندخواندگی" شروع می‌شود و چنانچه زوجین پس از بررسی‌های کارشناسی حائز شرایط باشند تا زمان تحویل کودک، فرآیند تداوم خواهد داشت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بیان کرد: پس از واگذاری کودک، نظارتهای کارشناسی توسط کارشناسان مربوطه به صورت تماس تلفنی و بازدیدهای دوره‌ای تا سن ۱۸ سالگی فرزندان، صورت می‌گیرد.

امیدوار یادآور شد: اکثر خانواده‌ها متقاضی فرزند دختر هستند. لیکن انتظار ما بر این است که زوجین فرزندپذیر، فارغ از نگاه جنسیتی، حضانت فرزندان گروههای خاص(دارای معلولیت یا نیازمند درمان) یا فرزندان بالای ۱۰ سال را هم در اهداف فرزندپذیری خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۸۰ تاکنون تعداد ۲۵۸ کودک و نوجوان به متقاضیان حائز شرایط فرزندخواندگی واگذار شده است و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۷ مورد حکم حضانت صادر شده است. از سال ۱۳۹۹ تاکنون تعداد ۳۸۳ درخواست فرزندخواندگی در سامانه فرزندخواندگی ثبت شده که تعداد زیادی از این درخواست‌ها به دلیل عدم احراز شرایط متقاضیان مردود شده است و در حال حاضر تعداد ۲۹ زوج حائز شرایط پشت نوبت هستند.

کد خبر: 60004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =