اشتغال معلولان تحت پوشش بهزیستی در کارگاه‌های تولیدی حمایتی استان اردبیل

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل از فعالیت‌های سه کارگاه تولیدی و حمایتی معلولان و اشتغال ۱۵۰ معلول در این کارگاه‌ها خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اربیل، رضا محمدی درباره نحوه اشتغال معلولان تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل در این کارگاه‌ها گفت: معلولان در این کارگاه‌ها به دلیل عدم قابلیت و توانایی‌های کافی برای تولید شغل، در کنار برخی افراد توانمند، مهارت‌های لازم را یاد می‌گیرند و کارگاه‌ها موظف هستند حداقل معادل ۲۰ درصد از یارانه دریافتی از بهزیستی را به‌عنوان دستمزد بر اساس میزان کارایی و اثربخشی در تولید، به صورت میانگین به حساب توانخواهان پرداخت کنند که با افزایش فعالیت و توانمندتر شدن آنان، مبالغ پرداختی نیز افزایش می‌یابد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل افزود: در حال حاضر در استان سه کارگاه تولیدی و حمایتی افراد دارای معلولیت در حرفه‌های صنایع چوب، جوراب بافی و تولید موزاییک با ظرفیت ۱۵۰ نفر فعالیت می‌کنند.

وی هدف کلی از ایجاد کارگاه‌های تولیدی حمایتی معلولان را کارآموزی و کارورزی در راستای توانمندسازی و کسب آگاهی‌های لازم برای حضور در شرایط شغل حمایت شده و دستیابی به شغل پایدار و رسیدن به خودکفایی نسبی اقتصادی عنوان کرد.

کد خبر: 60107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =