انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری دانشگاه آزاد خوزستان با  اداره کل‌ تعاون

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری دانشگاه آزاد اسلامی‌ استان با این اداره کل‌ خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، اصغر رشنودی در حاشیه جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استان که با حضور علی افروس، رییس دانشگاه آزاد خوزستان و رییس مرکز پژوهش‌های بخش تعاون اداره کل برگزار شد، با اعلام این خبر، گفت: با توجه‌ به‌ ضرورت برنامه‌ریزی‌ جهت‌ توسعه‌ منابع‌ انسانی‌ مورد نیاز طرح‌های‌ توسعه‌ای‌ در کشور و همچنین‌ ارتقای بهره‌وری‌ نیروی‌ کار متخصص‌ و نیز ارتقای صلاحیت‌های‌ فنی‌ و حرفه‌ای‌ و توانمندسازی‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی‌ برای‌ ورود به‌ عرصه‌ فعالیت‌های‌ اقتصادی‌ و به‌ جهت‌ استفاده بهتر از توان علمی‌ طرفین‌ و امکانات اعم‌ از فضا و تجهیزات آموزشی‌ موجود در کشور و با عنایت‌ به‌ مصوبه‌ جلسه‌ ٧٦ شورای‌ عالی‌ اشتغال مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲، درباره "طرح مهارت آموزی‌ در محیط‌ کار واقعی‌"، برای‌ اجرای‌ مهارت‌آموزی‌ همزمان در محیط‌ کار در کنار تحصیل در دانشگاه، این‌ تفاهم‌نامه‌ بین‌ دانشگاه آزاد اسلامی‌ واحد اهواز با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ استان خوزستان منعقد شد.

وی درباره اهداف این تفاهم‌نامه افزود: توانمندسازی‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی‌ در راستای‌ برآوردن نیاز کشور به‌ منابع‌ انسانی‌ کارآمد و دارای‌ تجارب فنی‌، مهارتی‌ و حرفه‌ای‌ و ایجاد زمینه‌ مناسب‌ برای‌ طی‌ دوره‌های‌ کارآموزی‌ و کارورزی‌ دانشجویان با استفاده از ظرفیت‌های‌ صنایع‌، بنگاه‌های‌ اقتصادی‌ و کارگاه‌ها از جمله این اهداف است.

رشنودی اضافه کرد: حرکت‌ در مسیر ارتقای هماهنگی‌ و هم‌ افزایی‌ ظرفیت‌های‌ آموزشی‌ و محیط‌ کار، استفاده از ظرفیت‌های‌ آموزشی‌ و پژوهشی‌ طرفین‌ در راستای‌ انجام ماموریت‌ها و تکالیف‌ سازمانی‌ نیز از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: به‌ منظور نظارت بر حسن‌ اجرای‌ مفاد این‌ تفاهم‌نامه‌ کمیته‌ای‌ متشکل‌ از کارشناسان طرفین‌ تشکیل‌ و نظارت و هماهنگی‌ لازم را به‌ عمل‌ خواهند آورد و اعضای‌ کمیته‌ استان با توافق‌ طرفین‌ مشخص‌ خواهند شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه با اشاره به طرح پویش که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است، گفت: طرح پویش امکان اشتغال همزمان با تحصیل را فراهم کرده است. در این طرح دانشجویان همزمان با تحصیل، دو یا سه روز در هفته را در یکی از شرکت‌های متقاضی مشغول به کار می‌شوند و دستمزد آنها توسط شرکت به حساب دانشگاه واریز شده و به عنوان شهریه دانشجو لحاظ می‌شود.

وی افزود: دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح تجربه مفید در محیط کاری را کسب کرده و پس از فارغ التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار می‌شوند. پس از فارغ‌التحصیلی، امکان استخدام در شرکت و استفاده از طرح سرباز مهارت نیز وجود دارد.

کد خبر: 60141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =