رشد ۷۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «بیست و چهارم اردیبهشت» با افزایش بیش از ۷۱ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس روندی صعودی به خود گرفت، بر این اساس امروز شاخص کل بورس با ۷۱ هزار و ۸۸۲ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۲۸۵ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱۳ هزار و ۷۵۳ واحد افزایش یافت و رقم ۷۴۸ هزار و ۶۰۴ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۹۱۷ هزار معامله به ارزش ۱۴۹ هزار و ۴۹ میلیارد ریال انجام شد.

همچنین نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. از سویی شاخص فرابورس توانست با ۶۲۱ واحد افزایش دوباره وارد کانال ۲۸ هزار واحد شود و رقم ۲۸ هزار و ۴۸۱ واحد را ثبت کند.

معامله‌گران این بازار ۵۰۶ هزار معامله انجام دادند که ۲۳۹ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، ایران خودرو دیزل و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۳.۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز رقم ارزش معاملات سهام و حق تقدم به ۱۵.۶ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز ۱.۳۶۳ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تراز منفی ۶۵۶ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کردند.

از سویی با از دور خارج شدن فروشندگان سنگین در بازار و گزارشات خوب نمادهای پالایشی‌ها، امروز شاهد نوسان مثبت در بازار بودیم و پالایشی‌ها نیز با صف خرید به کار خود پایان دادند، بقیه گروه‌ها هم رنج‌های مثبت خوبی خوردند و گروه خودرو هم معاملات خوبی را سپری کرد، به احتمال زیاد فردا حداقل در نیمه اول شاهد بازار سبزی خواهیم بود.

از طرف دیگر بعد از چند روز دوباره شاهد ورود پول های حقیقی به سهام و حق تقدم و رشد ارزش معاملات نسبت به روز گذشته هستیم که در صورت ادامه این روند شاید بازار سهام زودتر از تصورات اهالی بازار به مدار صعودی برخواهد گشت که این مسئله نیازمند بازگشت ارزش معاملات به بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

کد خبر: 60152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =