حمایت بهزیستی بوشهر از ۵۷۹ خانوار دارای فرزند چندقلو

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حال حاضر ۵۷۹ خانوار دارای چند قلویی در این استان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر، حسین اسدی‌راد، همزمان با هفته ملی جمعیت در بازدید از خانواده‌های دو و سه‌قلویی در استان بوشهر افزود: از تعداد ۵۱۴ خانوار دارای دوقلو ،۵۲ خانوار دارای سه قلو و سه خانوار دارای چهار قلو زیرپوشش حمایت بهزیستی استان بوشهر قرار دارند.

وی بیان کرد: بهزیستی به منظور کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده، کمک به روان‌سازی روند رشد و تربیت متعادل کودکان چندقلو و تامین کردن بخشی از هزینه‌های مالی این خانواده‌ها خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

اسدی‌راد ادامه داد: این خانواده‌ها تا پایان سن شش سالگی فرزندان چند قلوی خود از خدمات مستمری، مشاوره، تسهیلات خوداشتغالی در صورت بیکاری سرپرست بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه پرداخت مستمری بر اساس تعداد خانواده است گفت: خانواده‌های دارای فرزند دو قلو با تعداد خانوار چهار نفره مبلغ یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان، پنج نفره یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان و خانواده‌های سه قلو و بالاتر نیز مبلغ یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان دریافت می‌کنند.

کد خبر: 60161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =