اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی قزوین در جهت جوانی جمعیت

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان قزوین اقدامات مرتبط با جوانی جمعیت و ترغیب فرزندآوری را تشریح کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین، محسن شمس‌الدینی مقدم بیان کرد: رشد جمعیت در کشور ما هفت دهم درصد شده است و این نخستین نرخ رشد زیر یک درصد در طول تاریخ ایران است و تا سه دهه آینده یک سوم جمعیت کشور سالمند خواهند بود که این مساله پیامدهای مهمی برای جامعه در پی دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: سازمان تامین‌اجتماعی و به تبع آن مدیریت درمان قزوین در به‌کارگیری، جذب و استخدام نیروهای جدید سال ۱۴۰۱ به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند یک تا حداکثر پنج سال به سقف محدوده سنی اضافه کرده است و به امتیاز نهایی شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۱ به ازای تاهل و نیز هر فرزند دو درصد و مجموعا حداکثر تا ۱۰ درصد اضافه شده است.

وی افزود: با توجه به رسالت درمان تامین‌اجتماعی که همانا ارائه خدمات درمانی، داشتن تجهیزات و امکانات لازم و در اختیار قرار دادن آن در جهت رضایتمندی مادران باردار است، این مدیریت در همین راستا و در جهت ترغیب مادران به فرزندآوری به ویژه به روش زایمان طبیعی و ایجاد خاطره‌ای خوش در لحظات تولد فرزند اقدامات خوبی را رقم زده است.

شمس الدینی برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل از زایمان جهت مادران باردار و هسرانشان، استفاده از روشهای کاهش درد مانند گاز بی دردی، توپ تولد، رایحه درمانی، ماساژ و امکان استفاده از آبگرم و پیگیری تلفنی پس از ترخیص تمامی مادران در سه نوبت را از جمله اقدامات مهم در جهت رضایتمندی مادران باردار برشمرد.

وی در پایان سخنان خود به همکاری مدیریت درمان با زنانی که دارای فرزند زیر دو سال هستند اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تمامی زنان شاغل در مراکز تابعه که صاحب فرزند شدند از محل یک درصد مدیریت درمان پاداش دریافت کردند.

کد خبر: 60291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =