خراسان جنوبی رتبه دوم تحقق اشتغال تعهدی را کسب کرد

خراسان جنوبی بر اساس آمار ارائه شده در شورای عالی اشتغال به لحاظ تحقق اشتغال تعهدی استان در سال ۱۴۰۱ رتبه دوم را کسب کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی اشتغال کشور به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی و اعضای کارگروه تخصصی اشتغال استان نیز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی این جلسه را همراهی کردند.

در ابتدای این جلسه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال کشور را ارائه کرد.

صولت مرتضوی گفت: استان خراسان جنوبی بر اساس گزارش زمستان ۱۴۰۱ مرکز آمار ، با نرخ بیکاری ۷/۳ در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

رئیس جمهور نیز با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار اولویت اصلی کشور و مأموریت جدی دولتمردان است گفت: دستگاه‌های عضو شورای عالی اشتغال مصوبات شورا را با جدیت پیگیری کنند و کیفیت انجام وظایف دستگاه‌های متولی و مسیر طی شده برای اشتغال‌زایی در سال‌های اخیر ارزیابی شود.

رئیسی افزود: باید آسیب‌شناسی شود که چه اشکالاتی در نحوه تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها و همچنین روند اجرای این بخشنامه‌ ها و دستورات بوده تا دوباره گرفتار همان مشکلات گذشته نشویم.

برنامه اشتغال استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر بوده که معادل ۱۶۶ درصد توسط دستگاه‌های اجرایی در خراسان جنوبی محقق و در سامانه رصد ثبت شده است.

کد خبر: 60549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =