کاهش ۲۱ درصدی مقرری‌بگیران بیمه‌بیکاری در آذربایجان شرقی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی از تحقق ۱۳۱ درصدی تعهد اشتغال‌زایی در این استان خبر داد و گفت: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری استان در سال گذشته ۲۱ درصد نسبت به سنوات قبل کاهش یافته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین فتحی گفت: سهم اشتغال‌زایی در استان در سال گذشته ۴۵ هزار و ۷۹۴ فرصت شغلی بود اما در مجموع ۶۰ هزار و ۲۵۹ اشتغال در سطح استان ایجاد و در سامانه رصد ملی اشتغال کشور با مشخصات کامل افراد ثبت شده که حاکی از تحقق ۱۳۱ درصدی تعهد اشتغال در این استان است.

وی افزود: آمار و اطلاعات رسمی باید مبتنی بر واقعیت، مباحث کارشناسی و مهمتر از همه منبعی رسمی و مشخص باشد. این اطلاعات باید در سامانه رسمی یا سایت مرکز آمار ایران نیز وجود داشته باشد.

فتحی با بیان اینکه همه اطلاعات و آمار رسمی نشان از رکوردزنی استان در سال ۱۴۰۱ در زمینه اشتغال‌زایی دارد افزود: دولت سیزدهم دستاورد خوبی در سال ۱۴۰۱ در رابطه با اشتغال‌زایی در آذربایجان شرقی و کشور داشته است که این دستاورد مهم، تقدیر مسئولان کشوری را نیز در پی داشته است.

وی بیان کرد: اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه رصد، قابلیت پیگیری دقیق با کد ملی و آدرس را دارد و اطلاعات وارد شده در زمینه اشتغال‌زایی در این سامانه به صورت میدانی و تلفنی به طور مداوم در حال راستی‌آزمایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: مقرری بگیران بیمه بیکاری آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱ کمتر از پیش‌بینی‌ها و ۲۱ درصد نسبت به سنوات قبل کاهش یافته است و این امر بیانگر کاهش تعدیل نیرو و تثبیت اشتغال موجود و بازگشت کارگاه‌ها و کارخانه‌های راکد به چرخه تولید است.

کد خبر: 60553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =