۵۲ هزار دانشجو تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند

مجید ملکی، رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس آمارهای موجود تا پایان سال گذشته حدود ۵۲ هزار نفر از دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف کشور، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

ملکی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ حدود ۵۲ هزار نفر از دانشجویان با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه به عنوان بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شوند که این سازمان نیز در راستای ارئه خدمات به آنان اقدام خواهد کرد.

او بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌ها انجام شده، امکان افزایش این تعداد از مشمولان قانون تأمین اجتماعی در قالب بیمه دانشجویان در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.

بهره‌مندی دانشجویان از خدمات سه‌گانه تأمین اجتماعی

رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تأمین اجتماعی درباره برنامه‌های این سازمان در راستای اجرای طرح بیمه دانشجویان افزود: بیمه دانشجویان در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به همراه دیگر اقشار مانند زنان خانه‌دار برنامه‌ریزی شد تا علاوه بر افزایش شمار بیمه‌شدگان، زمینه بهره‌مندی این افراد از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی نیز فراهم شود.

او بیان کرد: برای ایجاد آرامش خاطر دانشجویان که قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، فراهم کردن بستر بیمه‌ای به عنوان یک ضرورت و الزام در سازمان برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شد.

او ادامه داد: در همین راستا با اخذ مجوز از هیات‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد که دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر با انتخاب یکی از نرخ‌های مورد نظر در بخش بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار گیرند.

انواع نرخ‌های بیمه‌ای برای بیمه دانشجویی

ملکی به انواع نرخ‌های بیمه‌ای برای استفاده دانشجویان از خدمات تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: بیمه بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی با نرخ حق بیمه ۱۴ درصد شامل ۱۲ درصد سهم بیمه‌شده به علاوه ۲ درصد سهم دولت برای پرداخت حق بیمه این افراد یکی از این روش‌های پرداختی توسط دانشجویان محسوب می‌شود.

او بیان کرد: یکی دیگر از انواع پرداخت حق بیمه توسط دانشجویان شامل بیمه بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی با نرخ حق بیمه ۱۶ درصد است که از این روش ۱۴ درصد به عنوان سهم بیمه‌شده و ۲ درصد هم سهم دولت محاسبه خواهد شد.

رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تأمین اجتماعی گفت: سومین روش پرداخت حق بیمه از سوی دانشجویان شامل بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت با نرخ حق بیمه ۲۰ درصد است که با استفاده از این روش ۱۸ درصد سهم بیمه‌شده و ۲ درصد سهم دولت خواهد شد.

او با اشاره به اینکه این موارد تحت عنوان انواع نرخ‌های بیمه‌ای برای دانشجویان تحت پوشش به شمار می‌رود، افزود: دانشجویان براساس انتخاب و تمایل خود به هرکدام از این نرخ‌های تعیین شده می‌توانند حق بیمه خود را برای بهره‌مندی از خدمات تأمین اجتماعی پرداخت کنند.

کد خبر: 60646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =