امضای تفاهم‌نامه مشترک چهارجانبه جهت تسریع در طرح بورسیه‌سازی نخبگان

توافق نامه چهارجانبه مشترک در حوزه روند اجرایی طرح بورسیه صنعتی مستعدین برتر و نخبگان استان یزد بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد ملی نخبگان، اداره کل تامین اجتماعی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به امضا رسید.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، در راستای اجرایی‌سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان در مورد "سامان‌دهی و گسترش پشتیبانی‌های مستقیم و غیرمستقیم مادی به اجتماع نخبگانی در قالب بورس، جایزه‌های مقطعی و پژوهانه از سوی سازمان‌های دولتی، بخش خصوصی و نهادهای عمومی منطبق با پایش پیشرفت مرحله‌ای و اثرگذاری آنان» تفاهم‌نامه چهارجانبه مشترک بین دستگاه‌های درگیر منعقد شد.

محمدرضا فلاحتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از این تفاهم‌نامه را آشنایی با محیط کسب و کار، تجربه و ایجاد خودباوری در کارآموز و کمک به بنگاه‌های اقتصادی فعال به منظور شناسایی و پیشرفت نیروی کار توانمند دانست و افزود: دانشجویان و دانش‌آموختگان در قالب مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و آموزش دوگانه، مراکز جوار و بین کارگاهی و ... مشغول به فعالیت می‌شوند و پس از اتمام تحصیل در واحد تولیدی مشغول به کار می‌شوند.

وی ادامه داد: دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر در قالب بیمه دانشجویان دانشگاه‌ها می‌توانند با انتخاب نرخ‌های حق بیمه در زمره بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از جمله تعهدات این اداره کل را همکاری لازم جهت عدم مشمولیت قوانین کار و تامین‌اجتماعی برای حضور و مهارت‌آموزی مهارت‌آموز در کارگاه‌های معین دانست.

وی با اشاره به اینکه این طرح از سال گذشته با ابتکار استاندار و حمایت دستگاه‌های مختلف در استان به اجرا درآمد بیان کرد: در روند اجرای این طرح مسائل و مشکلاتی وجود داشت، یکی از این مسائل بیمه دانشجویان بود. در استان، همگرایی خوبی از این بابت روی داد و با تفاهم‌نامه مشترکی که به امضا رسید از این پس مشکل دانشجویان بابت بیمه حل می شود.

فلاحتی اضافه کرد: هزینه بیمه دانشجویان بورسیه شده را بخشی واحد اقتصادی و بخشی را بنیاد ملی نخبگان پرداخت می‌کنند و با توجه به اینکه دانشجویان در طول ماه، ۵۰ ساعت در واحد تولیدی حضور دارند ولی بیمه آنها کامل بیمه‌پردازی می‌شود.

کد خبر: 60711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =