سخنگوی دولت: از ماه بعد شیب شاخص‌های تورم نزولی می‌شود

سخنگوی دولت در اظهاراتی به موضوع تورم پرداخته و با تاکید بر اینکه سال گذشته کالاهای اساسی در سراسر جهان ۳۳ درصد تورم داشته‌اند، گفت: از ماه بعد با اقدامات کوتاه‌مدت و میان‌مدت دولت شاخص‌های تورم نزولی خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز در نشست خبری خود به صحبت درباره نرخ تورم پرداخت و گفت: در سال گذشته عوامل تورم‌زای جهانی را داشتیم و باتوجه به جنگ اوکراین قیمت کالاهای اساسی بعضا تا ۳۳ درصد در دنیا رشد داشت و ما نیز افزایش ۵۷ درصدی دستمزدها را در سال گذشته در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اجرای سیاست مردمی‌سازی یارانه‌ها را داشتیم که از ابتدا اعلام شده بود اثر کوتاه‌مدت آن افزایش تورم خواهد بود اما در میان‌مدت و بلند مدت کاهش تورم را در پی دارد.

بهادری جهرمی ادامه داد: در نیمه دوم سال گذشته نیز ناآرامی‌ها و افزایش نرخ ارز ناشی از ناآرامی‌ها را داشتیم که از جمله عواملی بود که در کنار عوامل ساختاری قبلی مانند ناترازی‌ها بانکی و بودجه‌ای باعث تشدید بخش تورم شد.

وی گفت: با توجه به اقدامات دولت در یک سال و نیم گذشته مثلا سیاست مردمی‌سازی یارانه‌ها اردیبهشت ماه سال گذشته اجرا شد و اثر کوتاه مدت آن طبیعتا از خرداد امسال فروکش کرده و کم‌کم در شاخص‌های تورم شاهد شیب نزولی خواهیم بود که همین حالا هم این روند کاهشی شروع شده و مسیر مهار تورم بر اثر سیاست‌های کوتاه‌مدت و میان مدت دولت را در طول سال جاری شاهد خواهیم بود.

کد خبر: 60720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =