کاهش ۳۴ درصدی حوادث ناشی از کار در استان هرمزگان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با تاکید بر نقش ایمنی در ارتقاء سطح سلامت کارگران در جامعه،‌ از کاهش ۳۴ درصدی حوادث ناشی از کار در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، مجتبی معین وزیری در این رابطه گفت: سال گذشته ۲۳۴ فقره حادثه ناشی از کار در استان که از طریق مراجع مختلف گزارش شده بود مورد بررسی قرار گرفت که تعداد ۱۶۴ فقره از حوادث در سال ۱۴٠۱ به وقوع پیوسته است.

وی افزود: در حالیکه تعداد ۹۰ هزار و ۹۴۹ بازرسی دوره‌ای و موردی به منظور نظارت از کارگاه‌های استان انجام شده، متخصصین امر نباید نسبت به مسئله آموزش بی‌تفاوت باشند و تا جایی که امکان دارد نسبت به برگزاری دوره آموزشی ایمنی اقدام کرده و آموزش را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوان فرهنگ مثبت ایمنی را در جامعه ارتقا داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به اولویت بازرسی‌ها بیان کرد: در حال حاضر ۱۸ بازرس کار از کارگاه‌های استان، بازرسی به عمل می‌آورند که اولویت این بازرسی‌ها، کارگاه‌های دارای ریسک بالا از جمله کارگاه‌های ساختمانی، تخلیه و بارگیری در بنادر و پالایشگاه‌های نفت و گاز است.

معین وزیری ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ بازرسی از کارگاه‌های پرخطر ساختمانی، نفت و گاز به منظور پیشگیری از وقوع حادثه انجام شده است.

وی با بیان اینکه آموزش مستمر و مناسب بهترین راهکار در کاهش حوادث ناشی از کار است، گفت: ۶۸۱ کمیته حفاظت فنی در استان تشکیل که ماهانه جلسات کمیته به ادارات کار محل ارسال می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان افزود: ۲۲ فقره حادثه منجر به فوت در سال گذشته وجود داشته که به نسبت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش داشته است و در همین راستا حوادث ناشی از کار اتفاق افتاده در استان در سال ۱۴٠۱ نیز ۳۴ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: 60761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =