پرداخت ماهانه ۵۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری توسط تامین‌اجتماعی گیلان

سرپرست اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان از پرداخت ماهانه ۵۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری توسط تامین‌اجتماعی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی درباره میزان پرداخت بیمه بیکاری در سال گذشته و سال جاری گفت: در ماه‌های مختلف سال ۱۴۰۱ بین ۶۷۰۰ تا ۷۱۰۰ نفر از مقرری بیمه بیکاری در سطح استان استفاده کرده‌اند و تعهدات این بخش حدود ۴۰ میلیارد تومان در هر ماه بوده است. این تعهد در سال‌جاری به ۶۷۰۰ نفر با رقمی معادل ۵۰ میلیارد تومان یعنی با لحاظ دستمزد سال جدید پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل تامین‌اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه قانون بیمه بیکاری در سال ۱۳۶۶ تصویب و پس از سپری نمودن دوره‌های آزمایشی از سال ۱۳۶۹ به طور جامع اجرایی شد بیان کرد: مقرری بیمه بیکاری در واقع یکی از تعهدات کوتاه مدت سازمان در قبال بیمه‌شدگان اجباری (مشمولین قانون کار) است.

وی افزود: کارفرمایان در واحدهای مشمول قانون کار مکلف هستند در هنگام تنظیم و ارسال لیست حق بیمه، در کنار سهم ۲۰ درصدی خود به همراه هفت درصد سهم بیمه‌شدگان، سه درصد حق بیمه بیمه بیکاری را نیز بابت نیروهای شاغل خود پرداخت کنند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه شش شعبه شهرستان رشت حدود ۴۰ درصد از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری یعنی حدود ۲۸۰۰ نفر را ارائه تعهد می‌کنند گفت: شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، رودسر و بندرانزلی پس از رشت بیشترین میزان آمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را در سطح استان به خود اختصاص داده‌اند.

مقرری بیمه بیکاری یکی از تعهدات سازمان تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اجباری ( مشمولین قانون کار ) است که از محل سه درصد حق بیمه مربوطه به مشمولین و واجدین شرایط تعلق می‌گیرد. بر اساس قانون، مقرری بیمه بیکاری به افرادی تعلق می‌گیرد که علی‌رغم میل به ادامه کار، به صورت غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند .

کد خبر: 60784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =