ایلام رتبه برتر اشتغالزایی در کشور را کسب کرد

استاندار ایلام در شورای اشتغال این استان گفت: ایلام توانست با دستیابی به سهمیه اشتغال در نظر گرفته شده در سال گذشته، رتبه برتر اشتغالزایی در میان استان‌های سراسر کشور را کسب کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسن بهرام‌نیا، در شورای اشتغال استان ایلام گفت: سال گذشته اعضای کارگروه اشتغال استان فعالیت مستمری را برای تحقق اهداف مورد نظر از خود نشان دادند تا در پایان سال بتوانیم به سهمیه اشتغال در نظر گرفته شده دست یابیم.

وی افزود: این رویه باعث شد نه تنها سهمیه ۶ هزار و ۶۷۶ نفری اشتغال تحقق پیدا کند بلکه از مرز ۱۷ هزار نفر نیز عبور کرد که از این نظر ایلام در میان استان‌های سراسر کشور رتبه برتر اشتغالزایی را بدست آورد.

استاندار ایلام با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره صحت میزان اشتغال در استان تاکید کرد: دستگاه‌ها دفاع خوبی از عملکرد خود در زمینه اشتغال ثبت شده داشتند ولی نیاز است در جاهایی که ابهاماتی وجود دارد، با روشنگری آنرا تبیین کنیم، چراکه آمارهای ثبت شده به‌خوبی قابل راستی آزمایی هستند.

بهرام‌نیا یادآور شد: بخشی از اشتغال ثبت شده در استان طی سال گذشته از طریق فعالیت شرکت‌های نفتی و گازی بدست آمده که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه از کارگروه‌ها و نشست‌های مهم استان، کارگروه اشتغال و نهضت ملی مسکن و اشتغال و سرمایه‌گذاری است، بیان کرد: همه اعضا با این نگاه سال گذشته به صورت راهبردی برنامه‌ها را مستمر و با دغدغه دنبال کردند.

استاندار ایلام تاکید کرد: تلاش ما زمانی نتیجه خواهد داشت که بگوییم در استان ایلام بیکاری وجود ندارد، برای نیل به این هدف، اقدام هایی خوبی انجام شد که از جمله آن مقام اول ثبت اشتغال در کشور و مقام دوم کاهش تورم بود و این در حالی است که اشتغال به مرز ۱۸ هزار رسید که توفیق بسیار خوبی بود.

بهرام‌نیا با بیان اینکه از نظر کاهش نرخ بیکاری استان ایلام، مقام دوم را کسب کرده است، گفت: اگر اشتغالزایی در استان ارتقا پیدا نمی‌کرد، سهم اشتغال کمتر از شش هزار می‌شد. به واسطه اینکه این میزان، سه برابر ثبت شده است سهم استان ایلام به دلیل اینکه استعداد اشتغال دارد، افزایش پیدا کرد و می‌طلبد همانند سال گذشته که همه پای کار بودند با دلسوزی و دغدغه و هم‌افزایی این سهم افزایش یابد.

وی با تقدیر از همه مسوولان استانی بیان کرد: امیداوریم مانند گذشته هر کسی که جامعه مخاطبی به همراه دارد کمک کند تا به این قله که امسال نشانه‌گذاری شده است برسیم و در این راه مردم و رسانه‌ها نیز باید همراهی و کمک کنند.

استاندار ایلام اضافه کرد: ۱۲ شهرستان با یک ستاد استانی داریم که رییس این ستاد فرمانداران و مسوول پاسخگویی هستند، فرمانداران در شهرستان‌ها خوب عمل کردند و در ارزیابی‌های انجام شده و رتبه‌های ارزیابی شده، دهلران و مهران رتبه های برتر را کسب کردند.

کد خبر: 60797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =