هدف‌گذاری ایجاد بیش از  ۱۲ هزار شغل در استان سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ایجاد ۱۲ هزار و ۳۴۲ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲ برای استان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، جعفر کاشانی، در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان گفت: تعهد اشتغال امسال ایجاد ۹۶۰ شغل بیش از تعهد سال گذشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: طبق گزارش مرکز آمار ایران، استان سمنان با ۶ و چهار دهم درصد کمترین نرخ بیکاری در کشور را دارد و این موضوع نشان از اهتمام این استان در اشتغالزایی است.َ

وی با بیان اینکه ۱۴ درصد تسهیلات اشتغال روستایی عشایری استان سمنان در بخش تعاونی و ۸۶ درصد در بخش غیرتعاونی پرداخت شد به موانع پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: کمبود نیروی کار، نبود زیرساخت‌های مناسب در روستاها برای فعالیت اقتصادی، و پایین بودن تسهیلات سرمایه در گردش تا سقف دو میلیارد تومان، از جمله موانع پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری است.

کاشانی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان گفت: از یکهزار میلیارد و ۲۲۱ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده در بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه در سال گذشته، ۶۹۲ میلیارد تومان تخصیص یافت و ۳۹ درصد این اعتبارات جذب شد.

وی با اشاره به چالش جدی کمبود نیروی انسانی در بخش صنعت استان سمنان افزود: شریک کردن کارگران در مالکیت شرکت‌ها، تقویت فرهنگ کار، افزایش دستمزد با استفاده از ظرفیت قانون کار و اطلاع‌رسانی جذب نیروی کار، از جمله راهبردها در رفع کمبود نیروی کارگری در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: سال ۱۴۰۱ طبق گزارش‌ها ۷۲ درصد اعتبارات تسهیلاتی در بخش مشاغل خانگی استان به زنان و ۲۸ درصد به مردان پرداخت شد.

کد خبر: 60815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =