اردبیل در مسابقات ملی مهارت، جزو استان‌های برتر کشور است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در طول مسابقات ملی مهارت در ادوار گذشته از لحاظ میانگین امتیازی، جزو استانهای برتر کشوری هستیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، رحیم یونسی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت که در سالن کنفرانس اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و با حضور یاسر عبداللهی عابد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل برگزار شد گفت: از لحاظ میانگین امتیازی در مسابقات ملی مهارت، استان اردبیل جزو استانهای برتر کشوری قرار می‌گیرد و این موفقیت برای استان در طول مسابقات ادوار گذشته بی نظیر بوده است.

وی بیان کرد: این افتخار حاصل تلاش خانواده بزرگ فنی و حرفه‌ای استان است که علی‌رغم کمبود اعتبارات و ابزارآلات و تجهیزات، کسب شده و بسیار حائز اهمیت است.

یونسی در ادامه گفت: برای بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت که مقرر است در سالجاری با مشارکت بخش دولتی و خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی برگزار شود، برای حمایت دستگاه‌های استان حساب ویژه باز کرده‌ایم و خواهان جلب مشارکت و همکاری دستگاه‌های دولتی و خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی استان برای برگزاری باشکوه مسابقات و در حد استاندارد جهانی هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود: ۶۰ درصد از آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای جذب بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند و برای بکارگیری مقام‌آوران مسابقه ملی مهارت در واحدهای تولیدی اقداماتی را انجام می دهیم.

یونسی گفت: ۶۴۲ نفر در ۲۶ رشته از استان اردبیل در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند که از ۴۳ رشته مسابقات ملی، استان اردبیل با عملکرد ۱۰۷ درصدی در رتبه نخست کشوری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه از تعداد ثبت نامی‌ها در مرحله شهرستانی ۳۷ نفر قبول شدند، ادامه داد: ۱۳ نفر در ۱۰ رشته در مرحله استانی قبول شدند.

یونسی بیان کرد: تیم اعزامی به مسابقات مرحله کشوری شش نفر بود که محمد کریمی در رشته کابینت‌سازی مدال طلا، علیرضا محرم‌زاده در رشته لوله‌کشی و گرمایشی مدال برنز، هادی دلقوی گیگلو در رشته جواهرسازی مدال برنز، رضوان شاهی در رشته فناوری خودرو مدال برنز و آی سان نوجوان در رشته فناوری مد در خیاطی مدال برنز را کسب کردند.

کد خبر: 60823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =