افزایش یارانه سه دهک پایین درآمدی کردستان با خرید در طرح کالابرگ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: یارانه سه دهک پایین درآمدی در کردستان، به شرط خرید در طرح کالابرگ، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد پیشکاری بیان کرد: در این مرحله ۲۰۰ هزار نفر که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی هستند، با استفاده از کارت‌های بانکی و اعتبار یارانه خود می‌توانند یک ماه زودتر، کالای مورد نظر خود را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه شش فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند، افزود: کارت جدیدی برای کالابرگ الکترونیکی صادر نمی‌شود و شرط استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ نیز خرید بیش از ۷۰ درصد از یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: همه خانوارهای مشمول دریافت یارانه می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

پیشکاری ادامه داد: تمام کوشش دولت برای تأمین نیازهای مردم و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با عرضه ۱۱ کالای اساسی مصرفی است.

طرح کالابرگ الکترونیکی طرحی است که دولت با هدف حمایت از معیشت خانوارها و حفظ سلامت غذایی افراد به اجرا درآورده و در صورت مدیریت صحیح پیش‌بینی می‌شود که بخش اعظمی از تورم موجود از طریق این طرح کنترل شود.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

کد خبر: 60831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =