راه‌اندازی کارگاه‌های خلاق برای آموزش و اشتغالزایی مددجویان بهزیستی در زنجان

سازمان فنی و حرفه‌ای استان زنجان، برای توسعه آموزش‌های مهارتی در میان جامعه هدف، اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های خلاق برای صاحب شغل‌کردن افراد آسیب‌دیده اجتماعی و مددجویان بهزیستی کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، منطقه غرب زنجان به عنوان یکی از نقاط محروم استان با وجود سکونت‌گاه‎های غیررسمی به لحاظ اجتماعی آسیب‌پذیر است و راه اندازی کارگاه‌های خلاق در آنجا احساس می‌شد. مرکز آموزشی شهید رجایی به عنوان یکی از همین مراکز برای آموزش افراد آسیب‌دیده اجتماعی و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی راه‌اندازی شده و در طول قریب به یکسال فعالیت خود اقدامات موثری در این منطقه انجام داده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان درباره نحوه فعالیت مرکز شهید رجایی گفت: با توجه به اینکه منطقه غرب زنجان در مجاورت سکونت‌گاه‌های غیررسمی قرار دارد و ساکنان آن اغلب از افراد آسیب‌پذیر هستند، تصمیم بر ایجاد یک کارگاه آموزشی برای توانمندسازی این افراد اتخاذ شد.

محمدرضا انصاری با بیان اینکه شخص استاندار و مجموعه‌های همکار با فنی و حرفه‌ای نقش به‌سزایی در راه‌اندازی این کارگاه داشتند، گفت: خوشبختانه با همراهی شهرداری و استفاده از ظرفیت خیریه‌ها مرکز آموزشی شهید رجایی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در تجهیز این کارگاه از نیروهای متخصص کمک گرفته و سعی شد یک مرکز متفاوت از سایر مراکز راه‌اندازی شود، افزود: مدل آموزشی در این مرکز به صورت آموزش، بازاریابی و تولید و فروش است.

انصاری با بیان اینکه طی چند ماه گذشته از فعالیت این مرکز، استقبال خوبی از آموزش‌های آن شده است، اضافه کرد: با همکاری شرکای اجتماعی یعنی کمیته امداد و بهزیستی توانستیم افراد زیادی را که توانایی انجام کار نداشتند آموزش دهیم.

تحقق ۴۰ درصد از برنامه های آموزشی مرکز شهید رجایی

انصاری با بیان اینکه ۴۰ درصد از برنامه‌های مورد نظر برای این مرکز محقق شده است، افزود: در ادامه راه، مسائل آموزشی و کارآفرینی نیز اضافه می شود و اقدامات بیشتری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد بازارچه دائمی در این مرکز است، گفت: با راه‌اندازی این بازارچه شاهد توانمندسازی بسیاری از خانواده‌های کمتر برخوردار و کم‌درآمد خواهیم بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: آموزش‌های مهارتی بر اساس نیازسنجی آموزشی و متناسب با بازار کار منطقه برای تربیت نیروی انسانی به منظور افزایش مهارت نیروهای شاغل و افراد فاقد مهارت و متقاضی کار انجام می شود.

وی مهارت آموزی به جوانان را برای توسعه و پیشرفت کشور ضروری دانست و افزود: توسعه نیروی انسانی و پیشرفت کشور مستلزم توجه به منابع انسانی و توانمندسازی مهارتی جوانان است.

انصاری ادامه داد: این مرکز آموزشی در رشته‌های رایانه، خیاطی و کشاورزی به صورت رایگان آموزش‌های مهارتی را به جوانان منطقه ارائه می‌دهد.

کد خبر: 60871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =