رشد ۱۷.۹ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از افزایش ۱۷.۹ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد امین بابایی روز شنبه در حاشیه سومین نشست کارگروه اشتغال استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سهم این استان از محل اعتبارات مشاغل خانگی به میزان ۱۸۴ میلیارد تومان برای سال جاری است که در سومین کارگروه اشتغال استان توزیع شد.

وی ادامه داد: سال گذشته تسهیلات حوزه مشاغل خانگی خراسان رضوی ۱۵۴ میلیارد تومان بود که برای امسال تسهیلات مشاغل خانگی استان رشد ۱۷.۹ درصدی داشته است.

بابایی با تشریح مصوبات سومین نشست کارگروه اشتغال استان بیان کرد: در این نشست مقرر شد بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور، اسناد بالادستی و تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و سند تحول بخش تعاون، ۲۵ درصد از اعتبارات سالانه دستگاه‌های اجرایی برای بخش تعاون در نظر گرفته شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: این اعتبارات در صورت نبود متقاضی در بخش تعاون باید به بخش‌های دیگر اختصاص یابد، در واقع به هر طریقی باید این اعتبارات هزینه شود.

وی اضافه کرد: حدود هفت هزار و ۵۶۷ تعاونی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از تعاونی‌های فعال موجود در استان ۳۲ درصد در بخش خدمات، ۲۳ درصد در بخش کشاورزی، ۱۲ درصد در بخش تولیدی - توزیعی، دو درصد در فرش دستباف، سه درصد در حوزه معدن، ۶ درصد در بخش مسکن و بقیه آنها در بخش دانش بنیان و توسعه و عمران و باقی موارد فعالیت دارند.

بابایی بیان کرد: تعهد اشتغال امسال خراسان رضوی ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر است که تاکنون دستگاه‌های اجرایی استان چهار هزار و ۸۴۰ نفر معادل ۶.۵۳ درصد از آن را محقق کرده و در سامانه کارا به ثبت رسانده‌اند.

کد خبر: 60915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =