هدف‌گذاری برای ایجاد ۲۶ هزار شغل در استان یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در کارگروه اشتغال استان، از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۶ هزار شغل در یزد خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد، محمدرضا فلاحتی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد گفت: در سال جاری سهمیه تعیین شده برای دستگاه‌های مختلف اجرایی استان ایجاد ۲۶ هزار شغل است که در سه ماهه نخست باید حدود ۵ هزار و ۹۰۰ شغل آن محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: اگر چه اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده است، اما از برنامه تعیین شده عقب هستیم و قرار شد در ماه‌های باقیمانده سال این عقب ماندگی در تحقق سهمیه جبران شود.

وی ادامه داد: سیاست استان در ایجاد اشتغال همانند سالهای اخیر اشتغال دانش بنیان، اشتغال بانوان و توسعه اشتغال در صنایع کم آبخواه است.

فلاحتی درباره وضعیت واحدهای راکد و غیرفعال مستقر در شهرک‌های صنعتی استان یزد بیان کرد: در حال حاضر ۱۷۹ واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی راکد یا غیرفعال‌ هستند که عمده‌ترین علت این موضوع، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است.

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست بررسی درخواست متقاضیان صدور مجوز پشتیبان مشاغل خانگی بود که در زمینه‌های صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد درخواست تسهیلات ارائه کردند.

در این گزارش شهرستان‌های مهریز، یزد و میبد بیشترین تعداد واحدهای صنعتی غیرفعال در شهرک‌های صنعتی را داشته‌اند که نیازمند حمایت‌های بانکی و اعطای تسهیلات هستند.

کد خبر: 60962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =