ثبت بیش از یک هزار شغل جدید در سامانه رصد اشتغال گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از ثبت بیش از یک هزار شغل جدید توسط دستگاه‌های اجرایی از ابتدای امسال در سامانه رصد اشتغال استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیاوش آقاجانی با بیان اینکه از این تعداد ۱۰۱ شغل مربوط به بخش کشاورزی، ۴۲۲ مورد در بخش صنعت، معدن و تجارت و ۵۶۸ شغل هم در بخش خدمات بوده است گفت: دستگاه‌های اجرایی هنوز به ثبت کامل تمامی فرصت‌های شغلی ایجاد شده در سه ماهه اول اقدام نکرده اند.

وی همچنین در مورد تسهیلات تبصره ۱۶ بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۳۷۳ طرح با مبلغ یک هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال و یک هزار و ۲۴۱ فرصت شغلی به بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ معرفی شده‌اند. از این مبلغ تاکنون مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال با ۱۰۲ فرصت شغلی به ۶۴ طرح پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در سال ۱۴۰۱ با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۴۶۴ میلیارد ریال تعداد دو هزار و ۱۵۲ فرصت شغلی خانگی ایجاد شده است که این اشتغال در رسته‌های تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و ماکیان است.

آقاجانی با بیان اینکه هنوز در سال ۱۴۰۲ اعتبارات ابلاغی به بانک‌ها تخصیص نیافته است، گفت: در سال ۱۴۰۲ تسهیلاتی به مبلغ ۲۶ میلیارد ریال با ۱۰ نفر اشتغال به دو طرح پرداخت شده است.

وی افزود: در این میان پرونده ۲۵ طرح با مبلغ ۵۴۳ میلیارد ریال و ۱۹۵ فرصت شغلی در بانک‌ها در دست بررسی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: تمام فرآیند مطرح شده بابت راستی‌آزمایی و پایش اشتغال در دولت سیزدهم شکل گرفته است و هدف آن رسیدن به آماری شفاف و متقن از اشتغال جدید است.

وی توضیح داد: بر اساس الگوی زیست بوم اشتغال، مجموعه اقدامات تامین مالی و اعطای تسهیلات بانکی، صدور مجوز، آموزش، مشاوره و ... که توسط دستگاه های اجرایی، سیستم بانکی و نهادهای واسط ارائه می‌شود تا یک شغل جدید شکل گیرد رصد و پایش می‌شود.

به گفته وی، این سازوکار از طریق بستر پلتفرم رصد اشتغال که به بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی متصل بوده و به طور مستمر تحولات ثبت اشتغال دستگاه های اجرایی را پایش می نماید، صورت می گیرد.

آقاجانی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد مبتنی بر ثبت کد ملی افراد بوده و از این رو موضوعاتی مانند تکراری بودن در آن موضوعیتی ندارد از سوی دیگر با توجه به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود را متعهد به شفافیت و صحت اطلاعات ثبت شده دستگاه‌های اجرایی در خصوص اشتغال می داند، فرآیند بررسی تلفنی و سرشماری شاغلان ثبت شده در سامانه رصد را انجام می دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ادامه داد: بر این اساس هر دستگاه اجرایی که مشخصات یگانه فرد شاغل شده در سال ۱۴۰۱ را ثبت می کند به صورت تلفنی توسط کاربران آموزش دیده مورد مصاحبه قرار می‌گیرد تا نسبت به واقعی بودن اشتغال جدید وی و خدمات دریافت شده از دستگاه اجرایی اطمینان حاصل شود.

آقاجانی افزود: بعد از مرحله فوق، شاغل و شغل ایجاد شده در سال ۱۴۰۱ توسط متصدیان مراکز مشاوره کارآفرینی به صورت میدانی و حضوری مورد بازدید و بررسی قرار گرفته و صرفاْ در صورت تایید، اشتغال ثبت شده دستگاه اجرایی تایید می شود.

وی ادامه داد: این اقدامات چند لایه، صحت اطلاعات ثبت شده در خصوص اشتغال و کشف و ویرایش اطلاعات خطا را تضمین می نماید و به صورت سیستمی، فرایند همه شماری، صحت‌سنجی و اصلاح آنها به طور مستمر ادامه دارد.

کد خبر: 61018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =