بورس آخر هفته را به کام سهامداران شیرین کرد

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «بیست و سوم خرداد» با افزایش بیش از ۲۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در پنجمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس توانست با ۲۶ هزار و ۹۰۹ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۱۸۲ هزار واحد صعود کند. شاخص کل با معیار هم وزن هم امروز با ۱۰ هزار و ۹۵۰ واحد صعود تا رقم ۷۴۱ هزار و ۳۶۴ واحد افزایش یافت. در این بازار ۴۸۶ هزار معامله به ارزش ۵۸ هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال انجام شد.

در داد و ستدهای امروز ۶۸ درصد از نمادهای بورسی مثبت بودند که از میان آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. شاخص فرابورس نیز با صعودی ۳۶۸ واحدی توانست تا رقم ۲۷ هزار و ۹۹۴ واحد افزایش یابد. در این بازار ۳۰۰ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار و ۹۸ میلیارد ریال انجام شد.

از سویی ۶۵ درصد از نمادهای فرابورسی مثبت و ۳۵ درصد منفی بودند که از میان آن‌ها سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل آهن و فولاد غدیر ایرانیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۷ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۹۴ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۲۵ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند. ارزش معاملات در آخرین روز کاری هفته با توجه به میانگین هفتگی عدد مناسبی را ثبت نکرد، بر این اساس، باید گفت، فاصله تا جایی که بتوان گفت تابلوهای معاملاتی خوب هستند کمی زیاد است و همچنان تابلوهای بازار کم رمق قلمداد می ‌شوند.

در حاضر پول‌های بزرگ و به اصلاح هوشمند احتمالا ترجیح می‌دهند، این روزها نظاره‌گر باشند چراکه هر لحظه خبری اقتصادی و سیاسی شنیده می‌شود و بازار را تحت تاثیر قرا می‌دهد، همین عاملی در جهت نوسان‌های شدید در بازار سهام می‌شود. این موضوع ریسک کار را بالا می‌برد و عده‌ای ترجیح می‌دهند، تا روشن شدن مسائل جانب احتیاط را رعایت کنند. همچنین ذکر این نکته ضروری است که مهم‌ترین علت منفی‌های چند روز گذشته بازار سهام، کاهش نرخ ارز بوده است. چرا که افت نرخ دلار، بار روانی منفی و فشار فروش در پی داشته است.

کد خبر: 61157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =