بورس زور بالا رفتن ندارد

بورس تهران در معاملات روز ‌شنبه «بیست و هفتم خرداد» با افزایش ۷۰۲ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس درحالیکه در ساعات میانی معاملات توانست روند صعودی به خود بگیرد و محدوده تا دو میلیون و ۱۸۹ هزار واحدی بالا برود، در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت و در رقم دو ملیلیون و ۱۸۲ هزار واحد ایستاد. بر این اساس امروز شاخص کل بورس با ۷۰۲ واحد صعود رقم دو میلیون و ۱۸۲ هزار واحد را ثبت کرد.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۲.۲۹۳ واحد افزایش در رقم ۷۴۳ هزار و ۶۵۷ واحد ایستاد. در این بازار ۵۳۴ هزار معامله به ارزش ۶۵ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال انجام شد. از سویی نمادهای بانک ملت، معدنی و صنعتی چادرملو و پتروشیمی بوعلی سینا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

همچنین شاخص فرابورس با ۳۶ واحد کاهش در رقم ۲۷ هزار و ۹۵۸ واحد ایستاد. در این بازار ۳۹۹ هزار معامله به ارزش ۶۲ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پلیمر آریا ساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و آهن و فولاد غدیر ایرانیان و ایران خودرو دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۷.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۱۱ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۴ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی امروز، بازار کم حجم در کنار ابهاماتی که همچنان رفع نشده نشان می‌دهد، وضعیت بازار سهام تا آرام‌شدن فاصله دارد، ولی در میان نوسان‌های ریز را در بورس شاهد هستیم که دامنه این نوسان‌ها هم هر روز در حال کاهش است.

سهم‌های بازار پایه طی این چند وقت عملکرد قابل قبولی داشتند و بسیاری از این نمادها که حرکتی در روند صعودی قبلی بورس نزده بودند، در این ایام حرکت صعودی کردند و بعضی حتی همچنان در حال حرکت هستند.

کد خبر: 61218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =