بیش از ۹ میلیون نفر دیگر را می‌توان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار داد

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با وجود تلاش‌های فراوان برای تکمیل پوشش بیمه‌های اجتماعی و دستاوردهای ارزشمند نظام در این حوزه، هنوز در مجموعه شاغلان بیش از ۵ میلیون نفر و با لحاظ مشاغل غیررسمی بیش از ۹ میلیون نفر را می‌توانیم تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در جریان سفر به استان گیلان با اشاره به اینکه توسعه پوشش بیمه و افزایش بیمه‌شدگان، می‌تواند پاسخی مناسب برای مشکل منابع نقدی و تضمینی برای استمرار خدمات باشد، بیان کرد: در گیلان شاهد تلاش‌های ارزشمند و شبانه‌روزی همکاران برای خدمت به مردم هستیم و موفقیت‌های این سازمان در عرصه‌های مختلف، دستاورد زحمات همه همکاران است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: باید مسیر توسعه خدمات را نعمتی بزرگ و فرصتی ارزشمند تلقی کنیم و با همه ظرفیت برای بهبود خدمات اقدام کنیم. در حوزه درمان برخی پروژه‌هایی که باید مدت‌ها قبل به ثمر می‌رسید، را در این دوره تکمیل کردیم. بیمارستان شهید املاکی لنگرود را سال گذشته افتتاح کردیم. در حوزه بیمه‌ای نیز باید برای پایداری منابع تلاش کنیم. ما در تأمین‌اجتماعی چالش‌هایی داریم اما با ظرفیت‌های موجود و توانمندی‌های همکاران، امکان مدیریت چالش‌ها وجود دارد.

او ادامه داد: مدیریت صحیح منابع و مصارف، مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. ظرفیت‌هایی در حوزه بیمه‌ای از اصلاح قوانین گرفته تا اقدامات مدیریتی داریم که در میدان عمل می‌تواند در حوزه مدیریت منابع و مصارف اثرگذار باشد. در زمینه پوشش فراگیر بیمه‌ای که در این دوره مورد توجه قرار گرفت، شاهد هستیم که یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به بیمه‌شدگان سازمان اضافه شد و در دو ماه گذشته نیز بیش از ۱۸۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

موسوی با بیان این‌که هوشمندسازی و توسعه خدمات الکترونیک از راهبردهای سازمان تأمین‌اجتماعی است، گفت: در این مسیر می‌توانیم برخی موانع خدمت‌رسانی به جامعه را برطرف کنیم. لیست هوشمند به صورت پایلوت در یکی از شعب تامین اجتماعی اجرا شده و وصول منابع را ۱۷ درصد افزایش داده است که اگر این امر در تمامی واحدهای بیمه‌ای محقق شود، با توجه به گردش مالی سازمان اقدام ارزشمندی خواهد بود.

او همچنین تاکید کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی در سال گذشته ۴۶۳ هزار میلیارد تومان برای ایفای تعهدات و خدمت‌رسانی به جامعه تحت پوشش هزینه کرده است و این رقم در بودجه سال جاری سازمان به ۶۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. در ماه اردیبهشت نیز ۴۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان همراه با معوقات فروردین پرداخت انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: دستاوردها و اقدامات انجام شده نتیجه تلاش همکاران است و هدف ما تحول بر اساس دال مرکزی عدالت است تا بتوانیم نتیجه این خدمات را در سطح جامعه ببینیم. در مدیریت راهبردی باید متناسب با تحولات فعالیت کنیم و ظرفیت‌های دانشی و به‌روز را باید در اختیار بگیریم و همکاران در هر حوزه، دانش روز را در رشته کاری خود کسب کنند. امروز هوش مصنوعی در عرصه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و نزدیک به ۱۰۰ نفر از همکاران سازمان در حال کار بر روی سامانه ارتباط و پاسخ‌گویی هوشمند براساس هوش مصنوعی هستند که نتیجه تلاش آنها را در هفته تأمین‌اجتماعی رونمایی خواهیم کرد.

موسوی همچنین در سفر به استان گیلان، از بیمارستان شهید املاکی لنگرود که طی ماه‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده و در خدمت بیمه‌شدگان و مردم این منطقه قرار گرفته است، بازدید کرد و برای بهبود خدمت‌رسانی این مرکز دستورات لازم را صادر کرد.

او در حاشیه این بازدید در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بیمارستان شهید املاکی دو ماه پیش به بهره‌برداری رسید و در مرحله تحویل موقت است. در این سفر از بیمارستان شهید املاکی بازدید کردیم و اقدامات مورد نیاز برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم انجام می‌شود.

مدیرعامل تأمین اجتماعی افزود: کادر درمانی پزشکی و پرستاری بیمارستان به خوبی جذب شده و مشغول خدمت هستند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جذب پزشکان متخصص ادامه دارد و انتظار همکاری بیشتر داریم. تجهیزات پزشکی و درمانی بیمارستان نیز تکمیل شده و به نحو مناسبی در حال کار هستند.

او ادامه داد: در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خدمات با اولویت حوزه درمان ملکی هزینه خواهد شد و امسال دو بیمارستان جدید تأمین‌اجتماعی در تهران و جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

موسوی همچنین در سفر به استان گیلان با خانواده شهید مرضیه فلاحی، پرستار شهید بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) دیدار و از ایثار و فداکاری شهدای سلامت و بویژه مجموعه همکاران حوزه درمان تأمین اجتماعی استان گیلان در روزهای سخت همه گیری کرونا قدردانی کرد.

در جریان سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به استان‌ گیلان ضمن بازدید از بیمارستان‌های حضرت رسول اکرم (ص) رشت و شهید املاکی لنگرود، دیدار با خانواده یکی از شهدای سلامت و همچنین بازدید از پروژه هتل فجر لاهیجان، جلسه شورای اداری تأمین‌اجتماعی استان گیلان با حضور رؤسای مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

کد خبر: 61224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =