نفس اورژانس ۱۱۵ بابل به شماره افتاده است

شهروندان بابلی مدعی هستند که به دلیل بدهی بیمه ها و در ورای آن مشکلات مالی و فرسودگی ناوگان خدمات رسانی، نفس اورژانس ۱۱۵ بابل به شماره افتاده و بسیاری از این پایگاه ها اکنون تعطیل است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، در یک هفته اخیر بسیاری از شهروندان بابلی در بخش‌های ۶ گانه این شهرستان با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی تعطیلی برخی از پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ محل اقامت خود را رسانه‌ای کردند.

این شهروندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی هستند که بسیاری از این پایگاه‌ها که در مناطق بخش فعال هستند زمین آنها توسط مردم اهدا شد و خیرین هم در ساخت آن نقش دارند و این روزها نگران تعطیلی برخی از پایگاه‌ها هستند.

آن‌چه که در شبکه‌های اجتماعی نام می‌برند پایگاه‌های اورژانس روستاهای سیدکلا بابلکنار، فیروزجاه، کمربندی امیرکلا، پیچاکلا و گتاب از جمله پایگاه‌هایی هستند که شهروندان مدعی تعطیلی آن هستند.

رضا تقوی یکی از اهالی روستای سید کلای بابلکنار گفت : جنوب بابل به خصوص چند روستای منتهی به جنگل‌های هیرکانی واقع در سوادکوه شمالی و جاذبه های گردشگری سد البرز سبب ترافیک سنگینی در مسیر می‌شود که فعالیت پایگاه سیدکلا یک ضرورت است.

او گفت : در تعطیلات آخر هفته ترافیک در چهار روستای شیردارکلا، گونه کلا، سید کلا و قرآن تالار قفل می‌شود و اگر اتفاقی رخ دهد فعالیت پایگاه سیدکلا بسیار گره‌گشا است.

تقوی ادامه داد : اهالی منطقه برای راه اندازی این پایگاه خیلی تلاش کردند و در حال حاضر خواسته اهالی جنوب بابلکنار از سرگیری فعالیت این پایگاه است.

میر سعید رمضانی، رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت : هفته گذشته کیفیت پایین سوخت، موجب از کار افتادن همزمان چهار آمبولانس دیزل، آسیب به چند آمبولانس دیگر و ایجاد خسارت بیش از ۶۰۰ میلیون تومانی به دانشگاه شد.

او گفت: هم اکنون با تامین هزینه و نیز کمک و حمایت فوری خیرین عزیز، همه پایگاه‌ها فعال و مشغول به کار شده اند و تیم فنی اورژانس ۱۱۵ در حال تعمیر و راه اندازی سایر آمبولانس‌های آسیب دیده است.

او افزود: کارکرد مفید هر دستگاه آمبولانس پنج سال است در حالی که میانگین قدمت خودروهای پایگاه‌های اورژانس بابل، بیش از ۱۰ سال بوده و ناوگان اورژانس ۱۱۵ فرسوده است.

رییس اورژانس بابل گفت : برای فعال سازی پایگاه‌های بیشتر، دست کم نیاز به ۱۰ آمبولانس دیگر می‌باشد که درخواست‌ها انجام شده و امیدواریم دولت محترم در این زمینه اقدام کند.

او ادامه داد: در حال حاضر بدهی‌های سنگین بیش از ۲۲۰ میلیارد تومانی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی بابل، خدمت رسانی را با دشواری همراه کرده است که در این شرایط کمک خیرین سلامت می تواند بسیار گره‌گشا باشد.

رییس اورژانس ۱۱۵ بابل از همه خیرین خواست برای ارتقای بهداشت و سلامت جامعه، در این وضعیت به شبکه بهداشت و سلامت یاری رسانند. شهرستان ۵۴۰ هزار نفری بابل داری شش بخش و هفت شهر است که حدود ۱۵ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در این شهرستان خدمت‌رسانی می‌کنند.

کد خبر: 61332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =