اختصاص بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات مشاغل خانگی در قم

استاندار قم از اختصاص ۱۰۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تسهیلات مشاغل خانگی در قم برای ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمد تقی شاهچراغی در جلسه بررسی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد، بیان کرد: با توجه به گزارش ارائه شده در سال گذشته، ۹۳ درصد تسهیلات مشاغل خانگی جذب شده است و البته برای دریافت این تسهیلات برخی مشکلات وجود داشته که باعث گلایه‌مندی مردم شده و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی طی جلساتی با مدیران بانک‌های عامل این موانع را برطرف کنند.

وی در ادامه افزود: طبق گزارشی که در این جلسه ارائه شده برای ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهمیه مشاغل خانگی به بانک‌های عامل استان ابلاغ شده که مدیران دستگاه‌هایی اجرایی همچون سازمان جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صمت و اداره کار باید ساز و کار معرفی افراد متقاضی را تسهیل و اطلاع‌رسانی کنند تا متقاضیان کسب و کار سریع تر بتوانند وام را دریافت کنند.

شاهچراغی بیان کرد: اکثر متقاضیان این تسهیلات زنان سرپرست‌خانوار و یا خانه‌دار و هم چنین بازنشستگان هستند که موانع بر سر دریافت تسهیلات آن‌ها باید برداشته شود. اگر مشکل از سامانه است در سطح ملی پیگیری شود تا سریعا این گونه مسائل حل و فصل و کار مردم معطل سامانه نباشد.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل صمت و همچنین اداره کل میراث فرهنگی گزارشی از نحوه و میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ارائه دادند.

کد خبر: 61532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =