ایجاد هفت هزار و ۵۰۰ شغل جدید در استان فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از کسب رتبه هشتم کاهش نرخ بیکاری استان فارس در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، وحید خداپرست در نشست خبری مدیران پاسخگو استان فارس با بیان این مطلب به انتشار نرخ بیکاری در خرداد ماه امسال اشاره کرد و افزود: به رغم وجود مشکلات در سال گذشته حدود ۷۷ هزار اشتغال در این استان با همکاری بخش خصوصی، تعاونی و ... ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت و در پی آن نرخ بیکاری این استان نیز در سال گذشته با رکوردی که در دو دهه گذشته سابقه نداشته با هفت و نیم درصد ثبت شد که رتبه هشتم کشور در کاهش نرخ بیکاری به فارس تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه در پی عملکرد مناسب این استان، تعهد اشتغالزایی فارس در سال جاری افزایش یافت گفت: تعهد اشتغالزایی فارس در سال ۱۴۰۲ تعداد هفت‌هزار و ۲۰۱ نفر افزایش پیدا کرد و به رقم بیش از ۶۶ هزار نفر رشد یافت و در زمینه افزایش تعهد اشتغال استان‌ها در سال جاری، فارس بعد از سیستان بلوچستان در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

خداپرست بیان کرد: افزایش تعهد اشتغالزایی فارس در سال پیش رو باید به افزایش اعتبارات استان نیز منجر و در تخصیص اعتبارات ملی فارس به صورت خاص دیده شود و توجه به حفظ مشاغل موجود نیز یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به اینکه بخش خدمات فارس بیش از ۵۰ درصد مشاغل این استان را به خود اختصاص داده است، افزود: در سال گذشته سهم بخش صنعت در اشتغال اغلب استان‌های کشور کاهشی بوده اما در فارس روند افزایشی است اما سهم اشتغال در بخش کشاورزی فارس روند کاهشی داشته است.

وی به سهم بخش کشاورزی در اشتغال اشاره و بیان کرد: سهم اشتغال بخش کشاورزی فارس در سال گذشته از ۱۹ به حدود ۱۵ درصد تقلیل پیدا کرده است که امیدواریم این مساله در سال جاری جبران شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: سال گذشته در حوزه اشتغالزایی راهکارهایی در کاهش نرخ بیکاری استان داشتیم که امسال در جهت افزایش تعهد اشتغالزایی سهم شهرستان‌ها، بخش خصوصی،دولتی و تعاون مشخص شده است.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه رشته‌های شغلی نیاز استان باید احصا شود،گفت: بعضی فرصت‌های شغلی در سال گذشته در این استان وجود داشت که مورد قبول کارجویان قرار نگرفت.

وی ادامه داد: فرهنگ کار در جامعه ما نیازمند ارتقاء است و گویا هنوز اهمیت مسأله تولید برای بعضی کارجویان تبیین نشده است که در این راستا سند فرهنگ کار و تعاون فارس با کمک اساتید دانشگاهی،نخبگان و... با توجه به اسناد و قوانین بالا دستی مانند قوانین کار و تعاون و بیانیه گام دوم انقلاب و اقتصاد مقاومتی در حال تدوین است.

کد خبر: 61583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =