بیش از ۱۲۰۰ خانواده در البرز متقاضی پذیرش فرزندخوانده

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۸۵ خانواده در استان در نوبت فرزندپذیری هستند، گفت: متقاضیان پذیرش فرزند دختر در مقایسه با پسران بیشتر هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، وجیهه محمدی فلاح با اشاره به جنسیت کودکان واگذار شده، گفت: سال گذشته ۷۳ مورد فرزندخوانده و امین موقت به خانواده‌ها واگذار شد که از این تعداد ۳۵ دختر و ۳۸ پسر و ۱۶ نفر از آنها هم معلول و دارای بیماری خاص بودند.

وی تاکید کرد: در سه ماهه اول سال جاری نیز از کودکان دارای شرایط واگذاری، ۱۵ کودک به صورت فرزندخوانده و امین موقت به خانواده‌های جایگزین تحویل شده که از این تعداد سه کودک معلول و دارای بیماری خاص بوده‌اند.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود: همچنین در حال حاضر تعداد ۳۴۵ کودک از نوزاد تا ۱۸ سال در مراکز شبانه‌روزی با تفکیک سنی در ۲۱ مرکز شامل سه مرکز دولتی و ۱۸ مرکز غیردولتی نگهداری و کلیه نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی فرزندان تامین می‌شود.

محمدی فلاح گفت: ساماندهی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و کلیه اقدامات درباره بازپیوند فرزندان به خانواده زیستی و مراقبت از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست نزد خانواده جایگزین (پدربزرگ، عمو و دایی و... و.) از وظایف ذاتی این سازمان بوده که این تعداد ۵۰۴ فرزند است و به مبلغ ۱۷ میلیون ریال مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

کد خبر: 61585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =