اختصاص ۸۱ میلیارد تومان اعتبار برای تسویه بدهی‌های تامین اجتماعی استان سمنان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: ۸۱ میلیارد تومان اعتبار به منظور تسویه بدهی به مراکز دانشگاهی، داروخانه‌ها، مطب‌ها و درمانگاه‌های سراسر استان اختصاص یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدکاظم امیدیان در نشست خبری که در سرسرای مجتمع درمانی (پلی کلینیک) شهید بیاری شاهرود برگزار شد، با بیان اینکه ۴۷ میلیارد تومان برای تسویه بدهی مراکز دانشگاهی اختصاص یافته است که تا پایان دی سال ۱۴۰۱ تسویه می‌شود گفت: ۳۴ میلیارد تومان هم بابت تسویه بدهی به داروخانه ها، مطب ها و درمانگاه‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۱در نظر گرفته شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه ۵۳۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، بیان کرد: پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی این استان طی سال ۱۴۰۰ مراجعه کردند که بیش از ۵۶۰ میلیارد تومان به منظور ارائه خدمات درمانی این تعداد بیمار هزینه شد.

افزایش ۲۷ درصدی مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تامین اجتماعی

امیدیان با بیان اینکه طی ۹ ماه سال ۱۴۰۱ این آمار در استان سمنان در شاخص‌های مختلف به طور میانگین ۲۷ درصد افزایش داشت، گفت: ۸۶۰ هزار و ۶۶۵ نفر طی سال گذشته از خدمات دو مجتمع درمانی(پلی کلینیک) شهرستان شاهرود بهره بردند که از این تعداد ۷۳۲ هزار و ۲۰۱ نفر به مجتمع درمانی شهید بیاری مراجعه داشتند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان ادامه داد: ۱۶ متخصص بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در بهمن و اسفندماه سال گذشته با دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود منعقد شد، به کادر درمان درمانگاه‌های تامین اجتماعی استان افزوده شدند.

وی افزود: هم اکنون مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان سمنان از نظر نیروی انسانی و همچنین تجهیزات و امکانات، نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهند، در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

استخدام ۹۰ نفر کادر درمان و اداری تامین اجتماعی استان سمنان

امیدیان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۰ نفر به کادر درمان و اداری در استان سمنان اضافه شدند، بیان کرد: امسال هم از طریق آزمون استخدامی ۹۰ نفر جذب می‌شوند.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه مجتمع درمانی شهید بیاری شاهرود یکی از وسیع‌ترین و مجهزترین درمانگاه‌های تامین اجتماعی در استان و کشور است، افزود: سال گذشته در این درمانگاه یک مرکز جراحی سرپایی به منظور ارائه خدمات بیشتر به شهروندان راه‌اندازی شد.

وی به راه‌اندازی درمانگاه تامین‌اجتماعی در شهر بسطام اشاره کرد و گفت: موافقت‌های مکتوب به منظور انتقال درمانگاه شماره دو شاهرود به شهر بسطام با هماهنگی فرماندار، امام جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئولان شاهرود و همچنین شورای اسلامی شهر بسطام آماده و به منظور گرفتن مجوز به تهران ارسال شد.

ویزیت رایگان بیماران تحت پوشش در بیمارستان میامی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان ادامه داد: مجوز ارائه خدمات رایگان در بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان میامی به بیمه شدگان تامین‌اجتماعی صادر شده است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۵۰ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، افزود: ۷۵ درصد از جمعیت استان سمنان تحت پوشش این سازمان هستند.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان، بیش از ۴۵۰ درمانگاه، بیمارستان و داروخانه در استان طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با هشت مرکز درمانی سرپایی و یک بیمارستان، خدمات درمانی مورد تعهد سازمان را به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان ارائه می‌دهد.

کد خبر: 61621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =