تولید انواع قالب‌های یخچال و فریزر برای اولین بار

سرپرست شرکت کارخانجات لوازم خانگی پارس از تولید قالب‌های یخچال و فریزر در ایران خبر داد و گفت: با این شیوه صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی را شاهدیم.

فریبرز ظروفی، سرپرست شرکت کارخانجات لوازم خانگی پارس در گفتگو با آتیه‌آنلاین، در پاسخ به سئوالی درباره چرایی حضور کمرنگ محصولات این کارخانه در بازار، از پارس به عنوان یک برند قدیمی و نوستالژیک یاد کرد که در خانه پدربرزگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز زنده است.

وی با اشاره به زمان راه‌اندازی و تاسیس این مجموعه گفت: در سال ۱۳۵۴ این شرکت افتتاح شد و حال عمری بالغ بر ۵۰ سال دارد و در کنار برندهای متعدد تولیدکننده لوازم خانگی فعالیت خود را ادامه می‌دهد اما در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ پارس تنها تولیدکننده لوازم‌خانگی در کشور بود. حال نیز محصولات این مجموعه از نظر کیفیت همچنان به دوام خود باقی مانده اما اینکه چرا طی سال‌‎های گذشته گاه در قیاس با برخی رقبا حضور کمرنگ‌تری در بازارها داشته‌ایم به موضوعات متعدد برمی‌گردد .

ظروفی ادامه داد: یکی از دلایلی که منجر به حضور کمرنگ‌تر این برند در بازار شده بود، بحث پائین بودن میزان تولید بود که امسال پس از هشت سال رکورد تولید و بعد از ۱۱ سال رکورد فروش در این مجموعه شکسته شد.

وی گفت: سال گذشته در مجموعه ما ۱۵۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر تولید شده و ۱۶۴ هزار دستگاه(تولیدی و از موجودی انبار) نیز به فروش رسیده است که بدین ترتیب پس از ۱۱ سال فروش ما از تولید پیشی گرفت و برای سال جاری نیز برای تولید ۲۰۰ هزار دستگاه محصولات برودتی و غیر برودتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

از سر گرفتن تولید محصولات غیر برودتی

سرپرست شرکت کارخانجات لوازم خانگی پارس افزود: متاسفانه طی چهار سال گذشته تولید در بخش‌های غیر برودتی این مجموعه به نوعی متوقف شده بود که بار دیگر از اواخر تیر ماه عرضه این محصولات از سر گرفته می شود و برنامه‌های متعددی در نظر گرفته‌ایم که از که شامل تکمیل سبد محصولات پارس می‌شود. علاوه بر این برای فروش این سبد از محصولات نیز با بانک‌ها مذاکراتی داشته‌ایم و برای خانواده بازنشستگان نیز در حال عقد تفاهم‌نامه‌ای با صندوق بازنشستگی هستیم.

وی سهم بازار این برند طی سال‌های گذشته را در حد هفت درصد بازار دانست و گفت: درحال حاضر برنامه‌ریزی‌های متعددی در زمینه تولید، فروش و بازرگانی صورت گرفته و تلاش داریم در سال جاری و در گام اول این سهم را به ۱۵ درصد برسانیم.

ساخت قالب‌های یخچال و فریزر برای اولین بار در ایران

ظروفی در این زمینه اضافه کرد: مجموعه قالب‌سازی و ماشین‌کاری یکی از بخش‌های این کارخانه بود که در گذشته صرفا به انجام کارهای تعمیر و نگهداری می‌پرداخت اما از آذر ماه سال گذشته برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا محصولاتی با ظاهر جدید طراحی و ساخته شود. برای انجام این کار و قالب‌سازی که معمولا در چین انجام می‌شود استعلام‌های اولیه را گرفتیم و مشخص شد برای این کار نیاز است ۳۵ میلیارد تومان هزینه کرده و زمانی بیش از ۱۸ ماه صرف کنیم، برهمین اساس تصمیم گرفتیم برای اولین بار بحث قالب‌سازی را با استفاده از نیروهای توانمندی که در مجموعه حضور داشت پیش ببریم و بدین ترتیب برای اولین بار قالب یخچال و فریزر در داخل کشور طراحی و تولید شد و با این اقدام از نظر زمان و ارز صرفه‌جویی قابل توجهی صورت گرفته و جلوی خروج ارز از کشور گرفته شد.

وی ادامه داد: شاید جالب باشد بدانید حتی در ابتدای کار خود همکاران ما هم باور نمی‌کردند می‌شود این کار را در داخل انجام داد اما در نهایت قالب جدید ۲۰ اسفند ماه تولید شد و تیر ماه سال جاری نیز محصول جدید ما با ظاهری جدید و متفاوت عرضه خواهد شد. حالا واحد نوسازی و قالب‌سازی ما چنان نوآور شده که با دو کارخانه دیگر نیز در مرحله عقد قرارداد برای طراحی محصولات جدید هستیم که این امر نه تنها از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده و خدمات ارزان‌تری برای تولیدکنندگان لوازم خانگی به ارمغان می‌آورد بلکه از نظر زمانی نیز حداقل ۵۰ درصد کاهش به همراه می‌آورد.

این تولیدکننده افزود: مزیت دیگر نیز آن است که در هر مرحله‌ای از کار شرکت‌ها می‌توانند برای انجام تست‌های مربوطه یا بازدید مراجعه کنند در حالیکه اگر قرار بود این تست‌ها در چین صورت گیرد حداقل دو تا سه ماه زمان نیاز بود. با این شیوه ما می‌توانیم طرح‌های جدید را بر اساس ذائقه و نیاز مصرف‌کننده بازار ایران طراحی کنیم و حتی ممکن است در گام‌های بعدی سایر تولیدکنندگان جهان نیز به تقلید و الگوبرداری از طرح‌های ما بپردازند. ما اکنون در مجموعه خود نیروهایی داریم که در زمینه طراحی خودروهای خورشیدی همکاری داشته‌اند و حال تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم که از مهاجرت و خروج این متخصصان از کشور جلوگیری کنیم تا این نیروهای متخصص و توانمند در مملکت خودمان فعالیت کنند.

تغییر شکل یخچال و فریزرهای پارس پس از ۲۲ سال

ظروفی افزود: طی این سال ها اتفاقاتی رخ داده و مقام معظم رهبری واردات لوازم خانگی را ممنوع اعلام کردند که این تصمیم در دوران تحریم بهترین تصمیم برای رشد شرکت‌ها بوده و نشان می‌دهد ایران در زمینه تولیدات این حوزه به استاندارهای لازم دست یافته و به لحاظ قیمتی نیز به نفع کشور شده است.

وی با اشاره به رویکرد این شرکت در ارتقاء کیفی و تنوع بخشیدن به سبد محصولات،گفت: تلاش داریم مسیر را به شیوه‌ای ادامه دهیم که نام این برند قدیمی بار دیگر در ذهن‌ها و خاطره‌ها زنده شود و برهمین اساس طی ۶ ماه آینده شاهد تغییرات مهمی در این عرصه خواهیم بود.

ظروفی در عین حال به ارائه محصول جدید این کارخانه طی ۱.۵ ماه آینده اشاره کرد و افزود: پس از ۲۲ سال یخچال و فریزری با ظاهر جدید عرضه خواهیم کرد که پیش‌بینی ما این است با استقبال خوبی مواجه شود.

کد خبر: 61680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =